نوشته شده توسط : رعنا

محاسبه bmi به ما نشان می دهد که نسبت قد و وزن مناسب است یا نه؟ بعد از محاسبه bmi توسط فرم زیر، می توانید نتیجه گیری خوبی در رابطه با محاسبه قد و وزن مناسب و وزن ایده آل خود، داشته باشید. اگر bmi شما کمتر از 18.5 بود، یعنی نسبت وزن به قد شما، کم است و شما احتمالا مشکل کمبود وزن دارید. اگر bmi شما بین عدد 18.5 تا 24.9 بود، یعنی شما در قد و وزن مناسب هستید. اگر bmi شما بین عدد 25 تا 29.9 بود، یعنی شما دارای اضافه وزن هستید. اگر bmi شما بیشتر از 30 بود، یعنی شما چاق هستید و باید فکری برای کاهش وزن خود و رسیدن به تناسب قد و وزن بکنید.

هر عدد BMI نشان دهنده چه چیزی است؟

برای اکثر بزرگسالان BMI ایده آل بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۵ تعریف شده است.

برای کودکان و نوجوانان که بین ۲ تا ۱۸ سال هستند، سن و جنسیت نیز علاوه بر قد و وزن در محاسبه شاخص توده بدنی دخیل می باشند.

اگر BMI:

  • زیر ۱۸.۵ باشد، شخص دچار کاهش وزن است.
  • بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ باشد، شخص در بازه ی وزن سالم به سر می برد.
  • بین ۲۵ و ۲۹.۹ باشد، شخص اضافه وزن دارد.
  • بین ۳۰ و ۳۹.۹ باشد، شخص از چاقی مفرط رنج می برد.

فرمول محاسبه شاخص توده بدنی یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲. این شاخص تنها نشان دهنده سطح چربی بدن بوده و قادر به تشخیص میزان سلامت یا چاقی فرد نمی باشد. البته این روش قطعی نیست و معایبی نیز دارد. مثلا به استخوان بندی و میزان عضله های فرد در این روش اهمیتی داده نمی شود، در حالی که همانطور که می دانیم ممکن است یک کیلوگرم عضله و یک کیلوگرم چربی وزن یکسانی داشته باشند، اما حجم عضله کمتر و چگالی آن بیش از چربی است.

پیامدهای افزایش وزن در بزرگسالان

افراد دارای اضافه وزن و چاقی در معرض خطربیشتری برای بیماری های زیرهستند:

  • بیماری عروق کرونر
  • اختلال در چربی های خون یا  دیس لیپیدمی
  • دیابت نوع 2
  • بیماری کیسه صفرا
  • فشار خون
  • آرتروز
  • آپنه خواب
  • سکته
  • ناباروری
  • حداقل 10 سرطان ، از جمله سرطان آندومتر ، پستان و روده بزرگ
  • لیپوماتوز اپیدورال
  • دیسک کمر و کمر درد
  • دیسک گردن و گردن درد
  • بیماریها و ساییدگی زانو
  • بیماریها و ساییدگی مفصل ران

نحوه  اندازه گیری BMI

اگر میخواهید میزان شاخص یا عدد توده بدنی خود را به صورت دستی اندازه گیری کنید فرمولی وجود دارد که می توانید برحسب آن این کار را انجام دهید. این مقیاس تقریبا دقیق می باشد و تنها به دو متغیر وزن و قد شما بستگی دارد. البته برای دقت بیشتر می‌توانیم سن و جنسیت را نیز در محاسبات لحاظ کنیم ولی با توجه به اینکه همین فرمول نیز دقت بالایی دارد، میتوانیم از دو متغیر سن و جنسیت چشم پوشی کنیم.

فرمول محاسبه

فرمول محاسبه شاخص حجم بدن ساده است و همانطور که گفته شد تنها به اعداد قد و وزن شما نیاز است.

فرمول اندازه گیری bmi

عدد حجم توده بدن = (وزن بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر (قد بر حسب متر به توان ۲)

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد زیادی به دلایل گوناگون برای کاهش وزن خود تلاش می‌کنند. بسیاری از این افراد به دنبال رژیم‌های لاغری مختلفی می‌روند که وعده کاهش وزن سریع را می‌دهند. مطمئنا روش‌هایی برای تسریع کاهش وزن و لاغری وجود دارند، اما لازم است بدانید که ممکن است کاهش وزن سریع، آسیب‌های جبران ناپذیری به سلامت شما وارد کند. بنابراین برای کاهش وزن موفق و پایدار بهتر است به پروسه کاهش وزن به چشم یک مسیر نگاه کنید. نابراین اگر شما هم به دنبال بهترین روش لاغری و کاهش وزن هستید، با این مطلب همراه باشید.

جراحی لاغری چیست؟

عمل لاغری روشي است كه در آن با کوچک کردن معده و يا تغییر مسیر حرکت غذا ميزان دريافت مواد غذايي را در افراد كاهش مي‌دهيم. كاهش ميزان دريافت مواد غذايي در مدت كوتاهي منجر به لاغر شدن فرد مي‌گردد. پس در وحله اول باید بدانیم این روش از طریق کاهش اشتها و جذب غذا باعث کاهش وزن در افراد می‌گردد.

جراحي لاغري به چه كساني توصيه مي‌شود؟

جراحي لاغري معمولاً‌ به افرادي كه داراي اضافه وزن مفرط و بسيار زياد باشند توصيه مي‌گردد. معمولاً اولين گزينه‌هايي كه به افراد چاق توصيه مي‌شود ورزش و رژيم غذايي است. اما در برخي مواقع افراد از اين روش‌ها نتيجه مثبتي نمي‌گيرند. در اين مواقع درماني كه به آنها توصيه مي‌گردد جراحي لاغری است.

بهترین راه کاهش وزن  و رژیم لاغری تنها با رعایت سه نکته

شواهد جدید نشان می‌دهد که تنها یک روش برای کاهش وزن وجود ندارد، اما رژیمی موثر خواهد بود که تمام موارد ذکر شده در این مقاله را در خود داشته باشد. ما در مقاله‌ی بهترین رژیم لاغری به تمام جنبه‌های یک رژیم لاغری مناسب پرداخته‌ایم.

چیزی که به آن یک برنامه‌ی غذایی ،یک سبک زندگی، یک رژیم غذایی گفته می‌شود و در واقع یک برنامه مشخص برای کاهش وزن است.

حقیقت این است که چه رژیم کم کربوهیدرات کتو (keto) داشته باشید، چه از دنبال کنندگان سبک زندگی پالئو (Paleo) یا رژیم لاغری و سلامت ۳۰ روزه (whole30) باشید یا خود را ملزم به خوردن مواد کم چربی کنید، همه‌ی این سبک‌های غذایی دارای شباهت‌های فراوانی با هم هستند. کافیست که یکی از آن‌ها را دنبال کرده و نتایج شگرف آن‌ها را مشاهده کنید.

بهترین روش برای لاغری شکم چیست؟

لاغری یکی از دغدغه های امروزی خانم ها می باشد. با پیشرفت فن آوری های نوین و گسترش استفاده از گوشی های هوشمند، انواع برنامه های کاربردی، سایت ها، و انواع آموزش های مجازی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها به انواع رژیم ها دسترسی داشته باشید. این موضوع اگرچه می تواند مشکلات بسیاری را برطرف نماید؛ اما از طرفی باعث سردرگرمی بسیاری از افراد نیز خواهد شد. شاید یکی از راه های استفاده آسان تر از این رژیم ها، دسته بندی نواحی مختلف بدن است. به طور مثال اگر شما بیش تر برای لاغری در ناحیه شکم تلاش می کنید، می توانید از نمونه رژیم های زیر استفاده نمایید .

انواع روش های لاغری موضعی غیر تهاجمی

از سوی دیگر باید به این مسئله توجه داشته باشید که در کنار روش های تهاجمی به منظور لاغری، امروزه شاهد روش های غیر تهاجمی مختلف نیز هستیم. یکی از این روشها کربوکسی تراپی است که در آن به بافت های چربی گاز دی اکسید کربن تزریق شده و در همین راستا سلول های چربی تجزیه و از بدن دفع می شود.  این روش نیز بسیار موثر و مهم بوده و شاهد افزایش محبوبیت آن هستیم.

نکته دیگری که باید بدانید این است که کرایولیپولیز یکی دیگر از انواع روش های لاغری است که به آن یخچال چرمی نیز گفته می شود. در این روش شاهد استفاده از خنک کننده غیر تهاجمی چربی برای شکستن سلول های چربی هستیم. این روش باعث می شود تا در طی چند ماه رفته رفته شاهد لاغر شدن فرد و از بین رفتن چربی در بدن باشیم. این تکنیک نیز امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از پزشکان آن را پیشنهاد می دهند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از اندام های مخصوص مردان که در برخی افراد و به دلایل مختلف دچار مشکل می شود، آلت تناسلی است. با توجه به کارکرد این عضو و تاثیر آن در زندگی جنسی مردان، درمان اختلالات آن امری مهم و ضروری است. یکی از اختلالات رایج این عضو که بیشتر مردان یک بار هم که شده به آن دچار می شوند، اختلال نعوظ است. در این مشکل، آلت جنسی به آمادگی لازم برای برقراری رابطه نمی رسد. همان طور که گفته شد، بیشتر مردان به دلایل مختلف یک بار یا بیشتر به این مشکل دچار می شوند. اما در برخی افراد مدت زمان ابتلا به این اختلال به قدری طولانی می شود که در روابط و زندگی زناشویی آن ها تاثیر منفی داشته و گاها حتی به جدایی فرد نیز منجر می شود.

در این شرایط درمان های مختلفی برای بیمار پیشنهاد می شود که در افرادی که وضعیت اختلال در آن ها مزمن است، بهترین درمان پروتز آلت تناسلی می باشد.

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی مرد چیست؟

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی قرار دادن پروتز در آلت تناسلی مرد است. پروتز باعث می شود که آلت تناسلی مرد بتواند به حالت راست درآید. اما عمل تاثیری در اندازه آلت ندارد. ایمپلنت نباید احساسی که در آلت تناسلی خود احساس می کنید را کاهش دهد. از سویی دیگر این گفته به معنای افزایش تحریک یا احساس نیست. جراحی ایمپلنت شامل بیهوشی عمومی یا موضعی و برشی بر روی آلت تناسلی است تا جراح بتواند دستگاه را وارد کند.

ایمپلنت های غیر بادی لوله های نیمه سخت هستند که می توانند به شکل دلخواه خم شوند. می توانید آلت تناسلی خود را برای دفع ادرار به سمت پایین خم کنید و یا آن را برای مقاربت جنسی در جای خود قرار دهید. برخی از پروتز ها سفتی بیشتری را برای آمیزش جنسی ایجاد می کنند. اگرچه سفتی بیشتر آلت برای آمیزش جنسی لذت بخش تر است ولی در شرایط عادی روز می تواند ناراحت کننده باشد.

مزایای ایمپلنت آلت

میزان رضایت بیماران: نرخ رضایت بیمارانی که از پروتز قابل باد شدن استفاده می کنند، 98 درصد است.

بالاتر بودن نرخ رضایت بیماران: بیمارانی که جراحی پروتز آلت انجام می دهند، راضی تر از بیمارانی هستند که درمان دارویی یا روش های دیگر را برای درمان اختلال نعوظ انتخاب کرده اند.

مشخص نبودن و جلب توجه نکردن پروتز: پروتز آلت در حالتی که آلت نرم است، به هیچ وجه مشخص نیست. حتی همسرتان هم متوجه نمی شود که پروتز در آلت کار گذاشته شده است، مگر آن که خودتان به او بگویید.

دوران بهبود بسیار کوتاه: مورد تمام بیماران مانند هم نیست، اما دوران نقاهت بعد از جراحی پروتز معمولاً چهار تا شش هفته است. بیماران بعد از بهبودی کامل می توانند دوباره از برقراری یک رابطه جنسی ارضاءکننده لذت ببرند.

مقرون به صرفه بودن: جراحی پروتز آلت در یک بازه زمانی ده ساله اقتصادی تر از دیگر روش های درمان خواهد بود.

پروتز آلت چند نوع دارد؟

آناتومی و ساختار بدن مردان با وجود شباهت زیاد در ساختار تفاوت هایی در شکل، اندازه و ... دارد. این تفاوت ها موجب می شود که در تولید ابزار پزشکی که برای درمان مشکلات مورد استفاده قرار می گیرند نیز تنوع داده شود. پروتز آلت یکی از این ابزارهاست که در انواع مختلف تولید می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از بیماری های شایع در بین مردان ، بیماری پروستات است. انواع بیماری پروستات که در سایت ایران عسل به آن اشاره شده است. یکی از راهکارهایی که با آن به درمان پروستات می پردازند ، جراحی است. جراحی پروستات عوارض زیادی دارد که یکی از آن ها تاثیر بر عملکرد جنسی در مردان می باشد.

مراقبت های بعد از جراحی پروستات در خانه

-          در منزل به طور مرتب راه بروید، تحرک بدنی داشته باشید و از نشستن طولانی مدت (بیش از دو ساعت) خودداری کنید.

-          هنگام دفع زور نزنید و با رعایت رژیم غذایی نظیر سبزیجات و میوه جات و یا با مصرف ملین طبق نظر پزشک، از بروز یبوست جلوگیری کنید. رژیم غذایی شما معمولی خواهد بود، مگر اینکه پزشک تان نظر دیگری داشته باشد.

-          مایعات زیادی بنوشید (8 تا 10 لیوان) تا ادرار رقیق شود. از آب، چای کمرنگ، آب کمپوت (سیب، گلابی، آناناس) استفاده کنید و برای مدتی از آبمیوه های خام استفاده نکنید. از مصرف غذاها و نوشابه های محرک سیستم عصبی مثل کافئین (قهوه و نوشابه سیاه) و الکل خودداری کنید.

-          مرتب با ورزش هاش پرینه مثل جمع کردن و شل کردن عضلات باسن و ایستادن و نشستن، عضلات ناحیه باسن را تقویت کنید (10 بار در ساعت). هر روز دوش بگیرید و برای تسکین ناراحتی ناحیه پرینه، از لگن آب گرم طبق نظر پزشک استفاده کنید.

-          هنگام ادرار کردن جریان ادرار را قطع و وصل کنید. این کار به تقویت اسنفگترها و کنترل ادرار کمک می کند.

-          تا مدتی ممکن است بی اختیاری ادرار داشته باشید. این امری طبیعی است. بنابراین نگران نباشید. این نوع بی اختیاری مدتی طول می کشد و به مرور برطرف خواهد شد.

-          هشت هفته بعد از جراحی مجاز به فعالیت جنسی هستید. در صورت ناتوانی جنسی از مشاوره پزشک کمک بگیرید.

برای چه کسانی باید جراحی پروستات انجام گیرد؟

-          افرادی که دچار بزرگی خوش خیم غده پروستات هستند و این امر موجب عفونت های عود شونده ادراری در ان ها شود.

-          افرادی که مشکل بزرگی پروستات ان ها باعث بروز ادرار خونی (هماچوری) شده است.

-          افرادی که بزرگی پروستات در ان ها باعث ایجاد فشار بر روی مثانه شان شود و در نتیجه به نارسایی کلیه منجر شود.

-          افرادی که بزرگی پروستات در ان ها سبب مشکلات ادراری همچون شب ادراری و… شود به طوری که فعالیت های روزانه ان ها را دچار اختلال کند.

جراحی پروستات چه عوارضی دارد؟

عمده ترین و شایع ترین عوارض بعد از عمل جراحی پروستات بی اختیاری در ادرار و ناتوانی در نعوظ است. همچنین این جراحی ممکن است عوارض و خطرات دیگری نیز به همراه داشته باشد:

تغیرات ارگاسمی: بیمار پس از جراحی نیز همچنان لذت جنسی و ارگاسم را تجربه خواهد کرد ولی دیگر مایع منی ترشح نمی شود.

نا باروری: به دلیل انکه غده ی پروستات وظیفه ی ترشح مایع حاوی پروستات را در بدن اقایان دارد، پس از جراحی پروستات و با برداشته شدن این غده، بیمار قدرت باروری خود را از دست می دهد.

تغیر طول الت تناسلی: با خارج کردن غده ی پروستات مجرای پیشاب نیز کمی کوتاه تر می شود که این امر ممکن است سبب کوتاه تر شدن الت تناسلی نیز بشود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

غده پروستات یک غده هورمونی است که در گردن مثانه و در اطراف مجرای ادراری وجود دارد، وظیفه اصلی غده پروستات ساختن مایع منی است. مایع منی مایع مغذی اسپرم ها می باشد. سرطان پروستات ممکن است هر رده سنی را درگیر نماید، اما اشخاص بالای 50 سال بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می باشند. سرطان پروستات مانند هر سرطان دیگر علائمی دارد، بارزترین علامت ابتلا به سرطان پروستات سختی دفع ادرار، احساس درد هنگام دفع ادرار، ادرار بریده بریده، فشار یا قطر کم ادرار، ناتوانی جنسی، بی اختیاری ادراری، ورم غده پروستات، عفونت ادراری، خون در ادرار، خون در مایع منی، احساس درد در ناحیه کمر و لگن و احساس نیاز به دفع ادرار مکرر می باشد. توصیه می شود در صورت مشاهده هر کدام از علائم مذکور فورا جهت انجام آزمایش های تشخیصی نزد پزشک مراجعه نمایید.

پروستات در بدن ما چه می کند؟

وجود پروستات آنچنان برای ادامه زندگی عادی ضروری نیست ، اما برای روند تناسل (تولید مثل) به آن نیاز مبرم داریم. همانطور که می دانید وظیفه پروستات در بدن ،تولید و ترشح مایع منی سالم می باشد که دارای شرایط مناسب و قوام کافی جهت انتقال و بقای اسپرم در طول فرآیند هدف لقاح باشد.

پروستات به صورت عمومی در دوران نوجوانی و تحت کنترل هورمون مردانه تستوسترون و محصول جانبی آن دی هیدروتستوسترون (DHT) رشد می کند. تستوسترون عمدتاً در بیضه ها ساخته می شود ، اما مقدار کمتری از آن نیز در غدد فوق کلیوی ساخته می شود.

بیماری سرطان پروستات

پروستات یک غده به اندازه گردو است که قسمتی از مجرای ادرار را احاطه کرده است. به عبارتی دیگر، پروستات لوله‌ای است که ادرار و اسپرم را حمل می‌کند. کارکرد اصلی پروستات تولید مایعاتی است که اسپرم در آن شناور است. اسپرم در بیضه‌ها تولید می‌شود که حامل هورمون اصلی مردانه یعنی «تستوسترون» است. در دوران بلوغ، تستوسترون رشد و عملکرد پروستات را تحریک می‌کند و به تولید مایعات برای اسپرم‌ها کمک می‌کند.

در حین رسیدن به اوج مرحله جنسی، ماهیچه‌های پروستات محکم می‌شوند تا مایع منی را از طریق مجرای ادرار و از طریق آلت تناسلی بیرون بریزند (انزال). مجرای ادرار همچنین مملوء از بیشاب است که توسط کلیه‌ها ساخته شده و در مثانه ذخیره می‌شود. هنگامی که آلت تناسلی مردانه آماده مقاربت می‌شود، جریان ادرار از مجرایش مسدود می‌شود و این اطمینان را می‌دهد که فقط مایع منی است که در ارگاسم انزال می‌شود.

معاینات بالینی غده پروستات

معاینه انگشتی یکی از راه های تشخیص سرطان پروستات می باشد. در این روش از طریق مقعد اندازه و سفتی غده پروستات بررسی می شود. در صورتی که غده سرطانی باشد، این غده بسیار سفت می گردد.

آزمایش ادرار به منظور بررسی وجود خون یا عفونت ادراری

انجام آزمایش ادرار به منظور چک کردن وجود خون در ادرار یا وجود عفونت ادراری، یکی از راه های تشخیص سرطان پروستات است. می توان گفت 10 درصد از اشخاصی که از تورم پروستات رنج می برند دارای نارسایی کلیه می باشند. لذا ادرار توسط لوله های ادراری به کلیه برگشته و باعث افزایش میزان کراتین و اوره می شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید کلاه گیس زنانه یکی از معظلاتی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند. انتخاب یک کلاه گیس متناسب با فرم چهره و رنگ صورت کاری بس دشوار است

خانم‌ها به طور ذاتی به زیبایی و زیبا دیده شدن علاقه‌ی زیادی دارند؛ به همین دلیل همواره در تلاشند که از بهترین لوازم آرایشی و بهترین لباس‌ها استفاده کنند. می توان گفت به طور کلی مو نقش بسیار مهمی در زیبایی ظاهر و تیپ و استایل افراد خواهد داشت. به گونه‌ای که آقایان و خانم ها به این بخش مهم از ظاهر همواره توجه دارند و به خصوص خانم ها در تلاشند که حداقل چند ماه یکبار و یا سالیانه موهای خود را رنگ کنند تا تغییر زیادی در ظاهرشان ایجاد شود. منتهی احتمالا شما عزیزان در مورد عوارض احتمالی رنگ کردن زیاد مو اطلاعاتی در اختیار داشته باشید، پس چه بهتر که این کار را سالی یک بار انجام دهید یا اگر هم تمایل بسیاری به تغییر ظاهر خود از طریق عوض کردن رنگ موهایتان دارید می‌توانید از کلاه گیس زنانه استفاده کنید.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس‌ها دو نوع هستند. یا از الیاف مصنوعی درست می‌شوند یا از موهای طبیعی انسان. نمونه‌ای که در آن‌ها از موهای مصنوعی استفاده می‌شود، سبک‌تر و بهداشتی‌تر از آن‌هایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهری مصنوعی به نظر می‌رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که اگر کلاه گیس با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می‌گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین باید همانند حفظ بهداشت موهای طبیعی به آن‌ها توجه داشت. از این رو شامپو زدن و شستشوی مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی‌ها بیشتر است، ضروری است.

شیوه مراقبت از پوستیژ زنانه

برای مراقبت و شست و شوی کلاه گیس زنانه بخصوص کلاه گیس زنانه طبیعی نیاز به وسواس خاصی می باشد. شست و شوی کلاه گیس زنانه همانند شست و شوی موی طبیعی است. اگر می خواهید تعدا شست و شو را کم کنید، سعی کنید که کلاه گیس را در مقابل ذرات گرد و غبار محافظت کنید. برای نمونه چنانچه شما مراقبت را به خوبی انجام دهید، هر 2 الی 6 ماه یکبار شست وشو کفایت می کند.

به هنگام خرید کلاه گیس نحوه مراقبت و شست و شوی آن نیز توضیح داده خواهد شد و یا به صورت توصیه هایی در بروشور شرح داده می شود. اما در مجموع برای شستن کلاه گیس از یک شامپوی حاوی نرم کننده و روغن گیاهی استفاده می شود.  در برخی موارد دیده می شود که برای انواع کلاه گیس ها شامپوهای خاصی توصیه می کنند. کلاه گیس ها ظرافت خاصی دارند از این رو آن را به طور معمول با آب ولرم مایل به سرد می شویند.

اندازه‌های مختلف کلاه گیس زنانه:

کلاه گیس زنانه کوتاه: این مدل از کلاه گیس ها برای افرادی که به موی کوتاه علاقه دارند بسیار پر کاربرد خواهد بود، بلندی آن ها هم تا زیر گوش و یا روی گردن می باشد.

کلاه گیس زنانه متوسط: اگر جزو آن دسته از خانمهایی هستید که نه به موی بلند علاقه دارید و نه به موی خیلی کوتاه، پیشنهاد ما به شما خرید کلاه گیس متوسط می باشد؛ که اندازه آن هم تا روی شانه و یا تا حدی پایین‌تر خواهد بود.

کلاه گیس زنانه بلند: عده ای هم بر این عقیده اند که زن بودن یعنی موی بلند داشتن. در نتیجه ترجیح می‌دهند که همواره موهایشان بلند باشد و یا اینکه اگر از کلاه گیس زنانه استفاده می‌کنند خرید مدلهای بلند را ترجیح می‌دهند. اندازه این کلاه گیس ها تا روی کمر و یا زیر باسن می باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سرطان پروستات (به انگلیسی: Prostate cancer) از سرطان های شایع و جدی در آقایان است که سالانه هزاران مرد میانسال یا سالمند در سراسر دنیا را درگیر می کند. گفته شده حدود 60 درصد موارد ابتلا در مردان بالاتر از 65 سال رخ می دهد.

علائم سرطان پروستات معمولا به مجاری ادراری و مثانه مرتبط هستند و با توجه به تهاجمی یا غیر تهاجمی بودن بیماری مشخص می شوند.

رشد خوش خیم (مانند هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH):

  • به ندرت تهدیدی برای زندگی هستند.
  • به بافت های اطراف آنها حمله نکنید.
  • به سایر قسمت های بدن سرایت نکنید.
  • قابل برداشتن است و می تواند بسیار آهسته رشد کند (اما معمولاً دوباره رشد نمی کند).
  • ممکن است گاهی تهدیدی برای زندگی باشد.
  • می تواند به اندام ها و بافت های مجاور (مانند مثانه یا راست روده) گسترش یابد.
  • می تواند به سایر قسمت های بدن (مانند غدد لنفاوی یا استخوان) گسترش یابد (متاستاز).
  • اغلب می توان آن را حذف کرد اما گاهی اوقات دوباره رشد می کند.

رشد بدخیم (سرطان پروستات):

سرطان پروستات و انواع آن

سرطان پروستات معمولا به آرامی پیشرفت کرده و در ابتدا محدود به غده پروستات می باشد و در سایر قسمت های بدن پخش نمی شود. انواعی مختلفی از سرطان پروستات وجود دارد، که نحوه ی ایجاد و پیشرفت هر یک از آنها اندکی با دیگری متفاوت است. اغلب اوقات سرطان به تدریج در طول زمان به وجود می آید و خطر انتشار وسیعی به همراه ندارد. از طرف دیگر، برخی از انواع سرطان پروستات نیز می توانند انتشار بسیار سریع و مخربی داشته باشند.

سرطان پروستات اولیه

سرطان پروستاتی که در مراحل اولیه یعنی زمانیکه در حد غده پروستات است و پخش نشده، شناسایی گردد، دارای شانس بیشتری برای درمان موفق می باشد.

سرطان پروستات پیشرفته

سرطان پروستات پیشرفته یعنی اینکه سرطان به خارج از کپسول پروستات انتشار یافته است. معمولا این سرطان، در استخوان ها و گره های لنفاوی دیده می شود. سرطان پیشرفته پروستات با نام سرطان متاستاتیک نیز شناخته می شود. سرطان متاستاتیک، سرطانی است که در بدن پخش شده است.

علائم سرطان پروستات

سرطان پروستات معمولاً در مراحل اولیه هیچ علائمی ندارد؛ تا زمانی که پروستات به اندازه‌ای بزرگ شود که به مجرایی که ادرار را از مثانه به خارج از آلت تناسلی (پیشاب‌راه) می‌برد فشار بیاورد.

علائم سرطان پروستات ‌می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نیاز به ادرار کردن مکرر؛ اغلب در طول شب
  • نیاز ناگهانی و شدید به دفع ادرار
  • مشکل و وقفه در شروع ادرار
  • نیاز به فشار آوردن هنگام ادرار یا طولانی شدن زمان ادرار
  • جریان ضعیف ادرار
  • احساس اینکه مثانه به‌طور کامل تخلیه نشده است.
  • وجود خون در ادرار یا منی

البته این علائم همیشه به‌معنای ابتلا به سرطان پروستات نیست؛ با بالا رفتن سن، اندازه‌ی پروستات با بر اثر یک بیماری غیرسرطانی به نام «بزرگی خوش‌خیم پروستات» نیز بزرگ‌تر می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

داشتن آلت تناسلی بزرگ یکی از آرزوهای دیرینه در مردان است، داشتن آلت بزرگ علاوه بر افزایش میل جنسی و لذت بردن بیشتر از رابطه جنسی می تواند به اعتماد به نفس فرد نیز تاثیر بسیاری داشته باشد. اما در مقابل افرادی که آلت تناسلی کوچکی دارند نمی توانند رابطه جنسی با کیفیت و بذت بخشی رو داشته باشند و همیشه از اعتماد به نفس پائینی برخوردار هستند، ما در این مقاله میخواهیم بهترین روش های بزرگ کردن آلت تناسلی آقایان رو آموزش دهیم، تا با انجام آنها بتوانید در طول و ضخامت آلت تناسلی افزایش حجم رو تجربه بکنید، با کیم کالا در این پست همراه باشید.

روش جراحی بزرگ کردن آلت

جراحی بزرگ کردن آلت با دو روش انجام می گیرد.

روش اول : تزریق چربی

در این روش که بیشتر جهت افزایش قطر آلت انجام می گیرد، سلول های چربی به داخل آلت تزریق می شود. عوارض این جراحی شامل تورم و از فرم افتادن آلت است. در موارد شدید حتی می تواند موجب نکروز شدن آلت شود که نیاز به برداشتن آلت خواهد بود. اخیرا این جراحی با متد جدیدتری انجام می شود که ریسک آن پایینتر و نتیجه آن بهتر خواهد بود. در روش جدید بافت چربی ( گرافت) از قسمتی از بدن برداشته شده و به آلت منتقل می گردد. در این روش جدید بطور میانگین 2 تا 3 سانت به قطر آلت در عرض یکسال افزوده خواهد شد. اگرچه پس از جراحی به مرور زمان ممکن است قطر بین 20 تا 80 درصد مجددا کاهش یابد و بنابراین به جراحی های بعدی برای رسیدن به هدف درمانی نیاز است. برخی از مراکز جراحی از تزریق ژل یا سیلیکون هم برای افزایش سایز استفاده می کنند. اما این روش هنوز توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار نگرفته است.

روش دوم: جدا کردن لیگامان های نگهدارنده

در این روش لیگامان ها و بافت هایی که آلت را در ناحیه عانه ثابت نگه می دارد و از آلت حین نعوظ پشتیبانی می کند جدا شده و سپس آلت چندین ماه توسط وزنه هایی کشیده شده تا افزایش سایز دایمی پیدا کند. پس از بریدن این لیگامان ها توسط جراح، زاویه آلت تغییر پیدا کرده و باعث می شود بزرگتر بنظر برسد. بطور میانگین پس از جراحی جداسازی لیگامان ها، طول آلت نعوظ نیافته بین یک تا سه سانتی متر رشد کرده اما میزان رضایت فرد و شریک جنسی او از رابطه پایین خواهد بود. بعلت نبود پشتیبانی لیگامانی آلت( که باعث نگه داشتن آلت در وضعیت ثابت می شود) دخول با مشکل مواجه خواهد شد.

میانگین سایز آلت در آقایان

در یک بررسی محققان در نشریه “اورولوژی” بر روی اندازه آلت تناسلی 80 مرد را که از نظر فیزیکی نرمال محسوب می شدند ، تحقیق و بررسی کردند، در این مطالعه ، ابعاد آلت تناسلی را قبل و بعد از نعوظ ناشی از دارو اندازه گیری کردند. بعد از پیدا کردن اندازه میانگین ، محققان نتیجه گرفتند:

“فقط مردان با طول کمتر از 4 سانتیمتر (1.6 اینچ) یا طول درحال نعوظ از کمتر از 7.5 سانتی متر [3 اینچ] باید برای انجام روش های افزایش طول آلت تناسلی کاندید شوند. “

اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ به طور متوسط ​​12.5 سانتیمتر است. این تحقیق همچنین نشان داد که سایز آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ با سایز آلت او وقتی که شل است، ارتباطی ندارد. در واقع نشان داد که طول آلت در حالت شل اهمیت بسیار کمی در میزان طول آلت در حالت نعوظ دارد.

این به این معنی است که در حالی که طول آلت تناسلی مردانی که در حالت شل با یکدیگر متفاوت است، ممکن است در حالت نعوظ شبیه هم باشد. همچنین هیچ رابطه ای بین سن مردان و اندازه آلت تناسلی هم وجود نداشت.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در زمان خریدن کلاه گیس باید نکاتی را در نظر داسته باشید اینکه کدام یک از آنها به فرم صورت شما بیشتر می آید و کدام رنگ شما را زیباتر میکند و...

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس به نوعی از موهای مصنوعی (الیاف) گفته میشود که بر روی یک پارچه دوخته میشود و توسط یک کش بر روی سر قرار گرفته میشود . به عبارتی دیگر کلاهی که بر روی آن مو تشکیل شده است . کلاه گیس بنا به علت های پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد . علل های پزشکی شامل : ریزش مو ، طاسی ، شیمی درمانی و یا صرفا جهت زیبایی و تزئین .

انواع کلاه گیس

امروزه کلاه گیس ها به دو صورت طبیعی و مصنوعی یافت می شوند.

کلاه گیس طبیعی

این نوع از کلاه گیس قیمت بالایی داشته و خرید این مدل برای همه ی افراد مقدور نیست؛ ولی کلاه گیس های طبیعی، کیفیت و دوام بسیار بالایی داشته و مناسب استفاده روزانه و طولانی مدت هستند. برای ساخت کلاه گیس های طبیعی در ابتدا موهای طبیعی را به روشهای مختلفی ضدعفونی کرده، سپس آنها را بی رنگ و یا به رنگ های مورد نظر در می آورند. در این مدل معمولا کلاه گیس ها با رنگ های طبیعی مثل قهوه ای،  عنابی، مشکی و…. یافت می شوند.

کلاه گیس های مصنوعی

کلاه گیس مصنوعی قیمت مناسب تری نسبت به نوع طبیعی دارند ولی با این تفاوت که کلاه گیس های طبیعی ظاهری کاملا شبیه به موهای طبیعی دارند.

کلاه گیس های مصنوعی عمدتا شبیه موهای انسان ساخته می شوند و از جنس الیاف مصنوعی هستند.

این نوع از کلاه گیس ها در رنگ ها و مدل های بسیار متنوعی ساخته می شوند.

علاوه بر دسته بندی بر اساس جنس، کلاه گیس ها در اندازه های کوتاه، متوسط و بلند و مدل زنانه و مردانه نیز قرار می گیرند. هر کدام از این دسته بندی ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند. معمولا کلاه گیس های کوتاه تا روی گردن، متوسط تا روی شانه و کمی پایین تر و مدل بلند تا کمر یا باسن هستند.

کلاه گیس های مردانه و زنانه هم متناسب با اندازه کلی سر آقایان و بانوان ساخته می شودند. همچنین برای پوشاندن موهای خود در زیر کلاه گیس، باید از کلاه طاسی استفاده کنید.

انتخاب نوع مو

دو نوع کلاه گیس وجود دارد: کلاه گیس‌های ساخته شده با موی انسان و موی مصنوعی. کلاه گیس‌های ساخته شده با موی واقعی انسان، گران‌تر از کلاه گیس‌هایی هستند که با موی مصنوعی ساخته می‌شوند. اولی، واقعی بنظر می‌رسد، نگهداری از آن آسانتر است، و بافت‌ها و مدل‌های مختلفی دارد. کلاه گیس‌های ساخته شده با موی واقعی در میان بیماران مبتلا به سرطان، آلوپسیا و افرادی که می‌خواهند به موهایی با ظاهر طبیعی دست یابند، بسیار محبوب است.

کلاه گیس‌های مصنوعی، رنگ‌های متنوع تری دارند. با اینحال به اندازه‌ی کلاه گیس‌های ساخته شده از موی انسان، واقعی بنظر نمی‌رسند. بخاطر بافت و درخشش غیر طبیعی آنها، شما حتی از فاصله‌ی دور هم می‌توانید تشخیص دهید که فرد، کلاه گیس گذاشته است. معمولا کلاه گیس‌های رنگی ساخته شده از موی مصنوعی، برای بالماسکه، اجراهای هنری و… بکار می‌روند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که با رفتن به جلوی آینه و دیدن دندان‌های زرد شده خود ناراحت شوید؟ آیا شما نیز علاقه‌مند هستید که دندان‌های سفید و به تبع آن لبخندی زیبا داشته باشید؟ امروزه روش‌های متعددی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها دندان‌های خود را سفید نمود و اعتماد به نفس چند برابری پیدا کرد. از جمله این روش می‌توان لمینت، بلیچینگ دندان و کامپوزیت را نام برد، که در این میان بهترین روش برای سفید کردن دندان‌های طبیعی بلیچینگ خواهد بود. اگر شما نیز به فکر سفید کردن دندان‌های خود هستید با ما همراه باشید تا مطرح نماییم که هزینه بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) به چه عواملی وابسته است و پاسخ دهیم که هزینه بلیچینگ دندان چیست و شامل چه مواردی است.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندان ها همان بلیچینگ دندان است. بلیچینگ باعث از بین رفتن رنگ های می‌شود که به‌ مرور زمان بر روی دندان ها شکل‌ گرفته و دندان ها را زرد و بدرنگ کرده امد. جالب است بدانید که گاهی اوقات درمان سفیدی کردن دندانها (بلیچینگ) باعث از بین رفتن رنگ های نامناسب ژنتیکی نیز می‌شود.

بلیچینگ دندان به چه صورتی انجام می شود؟

بلیچینگ دندان در واقع نتیجه اکسید دندان با موادی است که بر روی دندان قرار میگیرد و این مواد در لابه لای دندان ها جذب می شود و باعث سفید شدن دندان ها می شود. جذب مواد در این روش از سفید کردن دندان با گذشت زمان باعث می شود که قسمت های زیرین دندان نیز سفید شوند. برای آنکه تاثیر پراکسید کربن که همان ماده اصلی بلیچینگ به شمار میرود بیشتر شود از نور یا گرما به وسیله دستگاه مخصوص می توان استفاده کرد.

چه عواملی باعث زرد شدن دندان می گردد؟

دندان ها ، به دلیل وجود رنگدانه هایی که در برخی از مواد خوراکی وجود دارند، مانند چای و قهوه و رنگدانه های مصنوعی که مانند نوشابه و عادت های روزمره برخی افراد مانند سیگار کشیدن ، باعث می شود که رنگ دندان افراد سفیدی خود را از دست بدهد و زرد رنگ بشود. افزایش سن و مرور زمان نیز دندان ها را زرد رنگ می کند و برخی افراد نیز به صورت ژنتیکی و مادرزادی رنگ دندان های آن زرد رنگ است.

بلیچینگ برای سفیدکردن دندان ها به کار می رود. از نظر دندان پزشکان یک درمان برای ظاهر زرد دندان است. در این درمان رنگدانه هایی که روی مینای دندان قرار گرفته اند و سبب بدرنگی آن شده اند را پاک می کنند. حتی در درمان بلیچینگ برخی از بدرنگی های ژنتیکی نیز درمان می شود. بلیچینگ سبب سفید شدن دندان ها و زیبایی آن ها می شود ، در نتیجه اعتماد به نفس و ظاهر زیبا را به فرد هدیه می کند.

* بلیچینگ بر روی دندان های عادی انجام می شود و بر روی دندان های روکش شده تاثیری ندارد.

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی سال ۱۴۰۲

برای تشخیص مشکلات دهان و دندان ابتدا دندانپزشک باید دندان‌ها را معاینه کند و در صورت نیاز عکس‌برداری از دندان تجویز می‌شود. در جدول زیر می‌توانید قیمت خدمات معاینه و تشخیص را مشاهده کنید.

  • معاینه و تشخیص     میانگین قیمت به تومان
  • ویزیت دندانپزشک عمومی      ۱۰۰٫۰۰۰
  • ویزیت دندانپزشک متخصص  ۱۵۰٫۰۰۰
  • گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر عمومی    ۶۰٫۰۰۰
  • گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر متخصص ۱۰۰٫۰۰۰
  • عکس بایت وینگ – دکتر عمومی          ۵۰٫۰۰۰
  • عکس بایت وینگ – دکتر متخصص      ۹۰٫۰۰۰
  • عکس اکلوزال – دکتر عمومی ۸۰٫۰۰۰
  • عکس اکلوزال – دکتر متخصص            ۱۰۰٫۰۰۰

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲

قیمت بلیچینگ دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر یکی از روش‌های بلیچینگ دندان است که موجب روشن شدن رنگ مینا و عاج دندان می‌شود. با استفاده از روش سفید کردن با لیزر می‌توانیم در عرض کمتر از یک ساعت و نیم، رنگ دندان‌ ها را بین دو تا شش درجه روشن‌ تر کنیم.

این روش در مطب ها و کلینیک های تخصصی زیبایی در داخل خود مطب انجام می شود. در این تری پلاستیکی فضای مناسب بین دندان و وسیله پلاستیکی پیشبینی شده که ژل‌های بلیچینگ را طبق دستور پزشک در آن قرار میدهید. در نهایت پس از گذشت چند هفته و پس از استفاده از ژل مربوطه طبق دستور العمل دندانپزشک، دندانها به سفیدی مورد نظر می‌رسند. ژل مورد استفاد ه در این روش بین ۱۶ تا بیست درصد غلظت دارند.

قیمت محصولات بلیچینگ دندان

در سال‌های اخیر محصولات زیادی نیز برای سفید کردن در داروخانه‌ها و سوپر مارکت‌ها ارائه می‌شوند که غلظتی کمتر از ده درصد دارند و به علت نظارت نداشتن دندانپزشک بر مراحل درمان و احتمال آسیب به لثه ها بعلت محافظت نشدن، استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌گردد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

زیبایی دندان یکی از پراهمیت‌ترین جنبه‌های زیبایی است که از همان برخورد اول و نخستین لبخند‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. به همین دلیل نیز بیشتر افراد سعی می‌کنند که با رعایت نکات اولیه در رابطه با حفظ سلامت دندان‌ها، زیبایی آن‌ها را نیز حفظ نمایند. دنیای دندان و دندان‌پزشکی امروزه گسترش بسیاری پیدا کرده است و همه افراد نیز به نوعی با آن در ارتباط هستند.

یکی از اصلی‌ترین عناصری که احتمالاً بار‌ها با نام آن برخورد داشتید کامپوزیت دندان است. اگر تصمیم به انجام این تغییر بر روی دندان‌هایتان دارید بهتر است که با آگاهی کامل از کامپوزیت ارزان دندان ویژگی‌ها و نکات مربوط به آن را بدانید و در نهایت نیز به شکل هوشمندانه و مطلع‌تری به سمت آن قدم بردارید. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بگوییم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت به طیف گسترده ای از درمان های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی اطلاق میشود. چیزی که ما آن را تحت عنوان کامپوزیت دندان میشناسیم در واقع به نام رزین کامپوزیت است که به طریق مختلف در دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد میتوان گفت کامپوزیت تکنیکی است که در آن از مواد رنگ دندان استفاده میشود که جنس آن ها از پلیمر میباشد بدین ترتیب که با استفاده از تکنیک کامپوزیت دندان یک سری از مشکلات دندانی را میتوان رفع کرد از جمله :

  • برخی بد شکلی ها
  • بلند و بزرگ کردن دندان های کوچک
  • اصلاح کجی جزئی دندان ها
  • اصلاح سطح و لبه های دندان
  • تعویض پرشدگی های قدیمی دندان و یا پر کردن دندان هایی که به تازگی دچار پوسیدگی شده اند.
  • فاصله های بین دندانی : گاهی بین دندان ها فاصله هایی وجود دارد که ظاهری ناخوشایند دارند با کامپوزیت دندان میتوان فاصله ی بین دندان ها را بست.
  • شکستگی های دندانی : ترمیم لب پر شدگی و ترک های جزئی دندان ها در برخی موارد ممکن است بر اثر حادثه ای دندانی شکسته شده و ترتیب دندان ها را بر هم بزند.
  • یک سری از انواع بهم ریختگی های دندان ها : بدفرمی و نامرتب بودن دندان در برخی موارد با کامپوزیت دندان قابل حل است میتوان گفت مشکلاتی در وضعیت کم تا متوسط را میتوان با کامپوزیت دندان رفع نمود اما گاهی نیز به درمان های فراتر مانند ارتودنسی نیاز است.
  • بعضی از انواع بد رنگی های دندان : سفید کردن دندان خصوصا در مواردی که تغییر رنگ های دندانی با بلیچینگ رفع نمیشوند و با شیوه های دیگر قابل حل نیستند این بد رنگی ها را میتوان با کامپوزیت پنهان کرد.
  • مواردی که از آن ها یاد شد مشکلاتی دندانی هستند که با تکنیک کامپوزیت دندان قابل حل میباشند.

قیمت کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت دندان بسته به نوع برند کامپوزیت و دستمزد پزشک متفاوت می باشد.قیمت کامپوزیت دندان در سال 1401 به عوامل مختلفی همچون جنس کامپوزیت، مارک کامپوزیت و همچنین تعداد واحد دندان هایی که بر روی آن کامپوزیت دندان اجرا میشود بستگی دارد.این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت کامپوزیت دندان به صورت تک واحدی محاسبه می شود.

کیفیت کامپوزیت استفاده‌شده و میزان تخصص پزشک نیز می‌تواند هزینه نهایی را تغییر دهد. در نظر داشته باشید که هر چند مراجعه به یک دندانپزشک زیبایی متخصص با تجربه و شناخته‌ شده، هزینه شما را افزایش می‌دهد، اما از تکرار مراحل درمانی و پرداخت هزینه‌های تکراری جلوگیری می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چاقی یک بیماری است و به دلیل افزایش چاقی و مشکلاتی که برای افراد در پی دارد،استفاده از جراحی های لاغری امروزه بسیار پرطرفدار شده است زیرا با اینکه روش های زیادی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد، ولی جراحی لاغری به یکی از موثر ترین و سریع ترین روش ها برای کاهش وزن و تناسب اندام تبدیل شده است. در این مقاله می خواهیم به شما مراجعه کنندگان گرامی کمک کنیم تا بتوانید  بهترین جراح لاغری در تهران  را در این عمل سخت و حساس انتخاب نمایید.

یک جراح خوب باید بر همه روش های جراحی چاقی مسلط باشد؛

یکی از تاثیرگذار ترین و تخصصی ترین جراحی ها، جراحی لاغری و تناسب اندام است و می توان گفت درصد موفقیت در این عمل بسیار بالا است و افراد زیادی از این روش به تناسب اندام رسیده اند و این بیماری را درمان نموده اند. از پرطرفدارترین و بهترین جراحی های لاغری، عمل بای پس معده و عمل اسلیو معده می باشد. یک جراح خوب چاقی علاوه بر اینکه باید به این دو روش که جز محبوب ترین روش ها است، مسلط باشد بلکه باید به تمام روش ها و سایر تکنیک های جراحی لاغری نیز مسلط باشد. سایر روش های لاغری و تناسب اندام به شرح زیر است که یک پزشک حاذق باید به آنها مسلط باشد:

  • مینی بای پس 
  • ساسی بای پس
  • بای پس روده
  • باندینگ معده
  • پلیسه معده
  • بالون
  • و …

ویژگی های جراح چاقی

بهترین جراح اسلیو باید تجربه درمان افرادی مشابه شما را داشته باشد تا بتواند تشخیص دهد بهترین گزینه برای کاهش وزن شما چیست. آیا باید از رژیم غذایی استفاده کنید و یا اینکه باید از روش های مختلف جراحی چاقی مانند بای پس یا اسلیو معده استفاده کنید.

هنگامی‌که از بهترین جراح چاقی دکتر سلیمی در صدد کاهش وزن استفاده می‌کنید، انتظار کسب بهترین نتیجه از درمان را دارید. در غیر این صورت اگر از تخصص‌های اگر از پزشکی بی‌تخصص در این زمینه استفاده کنید نه ‌تنها نتیجه مطلوبی از جراحی چاقی حاصل نمی‌گردد، بلکه امکان شکل‌گیری عوارض جبران‌ناپذیری وجود دارد.

علت این مطلب آن است که ریزه کاری های تکنیکی و علمی در انجام این عمل ها باعث موفقیت آمیز بودن آن و همچنین موجب کاهش احتمال عوارض می گردد. عددی وجود دارد به نام شاخص وزنی یا bmi که نشان می‌دهد هر فرد برای قد خود چقدر چاق است. در این عمل جراحی پزشک ابتدا روی نواحی مورد نظر خط می کشد و پروسه این عمل جراحی به تکنیک های مورد استفاده ی پزشک بستگی دارد.

بعد از این عمل جراحی بیمار فقط یک یا دو شب در بیمارستان بستری می شود. تمامی موارد گفته شده در بالا را به طور کامل مطالعه فرمایید و علاوه بر آن ها برای جمع بندی یک سری سوالات را برای شما آماده کردیم که سوالات اساسی و مهم هستند که به شما کمک می کنند یک جراح خوب و موفق را برای انحام عمل لاغری خود بشناسید.

ممکن است از شما خواسته شود یک برنامه فعالیت بدنی را شروع کنید و هرگونه مصرف دخانیات را متوقف کنید. همچنین ممکن است لازم باشد با برنامه ریزی قبلی برای بهبودی خود پس از جراحی آماده شوید. به عنوان مثال ، اگر فکر می کنید به کمک احتیاج دارید ، در خانه ترتیب کمک دهید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هزینه عمل اسلیو معده سال ۱۴۰۱ / ۱۴۰۲ کمی بالا رفته است؛ بنابراین اگر قصد انجام آن را دارید؛ باید ضمن اطلاع از حدود قیمت این جراحی، بدانید که چه عواملی در قیمت این عمل لاغری دخیل‌اند. جراحی اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی جراحی برای کاهش وزن است که شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده است. پس از جراحی، فرد پس از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می کند. هزینه اسلیو معده در سال 1401 / 1402 حدود 38 میلیون تومان است. با این‌حال اگر عوامل تاثیرگذار بر این جراحی را بدانید؛ حتما می‌توانید کمی قیمت آن را پایین بیاورید.

اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده نوعی از جراحی چاقی است که در آن کاهش قابل توجه ظرفیت معده و ایجاد یک محدودیت اجباری و فیزیولوژیک در میزان غذای مصرفی فرد صورت می گیرد. در این نوع جراحی ۷۰ درصد از بخش قابل ارتجاع معده شامل قسمتی از معده که هورمون گرلین (GHERLIN) {هورمونی که نقش بسزایی در ایجاد اشتها دارد یا همان هورمون گرسنگی} ترشح می کند از معده جدا شده و قسمت باقی مانده معده با منگنه های تیتانیومی ویژه این عمل ها ترمیم می شود و ۷۰ درصد بافت معده جدا شده از بدن خارج می گردد.

مزایای عمل اسلیو معده

  • کاهش حجم معده – عمل جراحی گاسترکتومی آستینی یکی از بیشترین اعمال محدود کننده متداول و موثردر درمان جراحی در کاهش وزن است.
  • نرمال بودن عملکرد معده پس از عمل
  • انجام عمل به شیوه لاپاروسکوپی
  • ساده بودن روش جراحی و کوتاه بودن زمان جراحی
  • کوتاه بودن مدت اقامت بیماران در بیمارستان
  • عدم وجود جسم خارجی در معده مانند روش حلقه
  • در این عمل عوارض اعمال بزرگی مانند بای پس و انحراف بیلیوپانکراتیک، نظیر زخم حاشیه آناستوموز، کمبود ویتامین ها، انسداد روده و استئوپروز وجود ندارد. همچنین مشکلات ناشی از سر خوردن حلقه، اروژن (خوردگی وسوراخ شدن معده) وانسداد معده و نیز مراجعات مکرر پس از عمل که در عمل باندینگ ممکنست ایجاد شود وجود ندارد.
  • در صورت عدم پاسخ مناسب به درمان، براحتی قابل تغییر به روشهای دیگر نظیر بای پس و دئودنال سوئیچ است.
  • به لحاظ برداشت بخش عمده معده که مسئول ایجاد اشتها و گرسنگی است و ذخیره غذا در این قسمت انجام می شود، در کاهش وزن موثرتر از گاستریک بندینگ است.
  • میزان کاهش وزن طی ۳ سال پس از عمل بین ۶۰ تا ۸۰ % از اضافه وزن بدن می باشد.
  • میزان کاهش وزن کمتر از روش باي پس معده است.
  • •شیرینی خور شدن بیماران منجر به کندی سیر کاهش وزن می شود.
  • برگشت ناپذیر بودن روش – ۸۵% معده دراین عمل رزکت می شود واز شکم خارج می گردد لذا عمل غیر قابل برگشت است.
  • قابلیت گشاد شدن و افزایش حجم قسمت باقیمانده پس از ۵ سال
  • مشکلات ناشی از استاپلینگ نظیر نشت باید مورد تأمل قرار گیرد.

معایب عمل اسلیو معده

هزینه کاهش وزن با عمل اسلیو می‌ارزد؟

پس از جراحی چاقی برای کاهش وزن و حفظ آن باید تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی ایجاد کنید. به عنوان مثال، توصیه های تغذیه ای از یک متخصص تغذیه در مورد چگونگی تغییر عادات غذایی برای حفظ سلامتی در حین کاهش وزن دریافت خواهید کرد.

وعده های غذایی شما بسیار کمتر از قبل خواهد بود. و احتمالا تا آخر عمر از ویتامین ها یا سایر مکمل ها استفاده خواهید کرد.

شما همچنین باید میزان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

هزینه جراح لاپاروسکوپی برای اسلیو معده

این روش معمولاً به روش لاپاروسکوپی انجام می شود که شامل قرار دادن ابزارهای کوچک از طریق چندین برش کوچک در قسمت فوقانی شکم است. طی گاسترکتومی اسلیو، حدود 80 درصد معده برداشته می‌شود و شکمی لوله‌ای شکل به اندازه و شکل یک موز باقی می‌ماند. بنابراین دستمزد جراحی که لاپاراسکوپی را بلد باشد بسیار اهمیت دارد که بین 15 تا 18 میلیون تومان است.

محدود کردن اندازه معده مقدار غذایی را که می‌توانید مصرف کنید محدود می‌کند. علاوه بر این، این روش باعث تغییرات هورمونی می شود که به کاهش وزن کمک می کند. همین تغییرات هورمونی همچنین به تسکین شرایط مرتبط با اضافه وزن، مانند فشار خون بالا یا بیماری قلبی کمک می کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری یکی از سریع ترین روش های لاغری می باشد که البته می تواند عوارض بسیاری نیز داشته باشد. امروزه جراحی لاغری به صورت گسترده انجام می گیرد و روش های مختلفی را نیز در بر می گیرد. عوارض جراحی لاغری یکی از مهم ترین مسایل است که باید به صورت دقیق به آن توجه نمایید زیرا ممکن است حتی جان شما را نیز در معرض خطر قرار دهد. جراحی کاهش وزن خطر عوارضی را به همراه دارد که برخی از آنها می توانند جدی باشند که در ادامه به صورت مفصل به آن ها می پردازیم.

انواع جراحی لاغری

یک سری روش‌ها مانند بالن وجود دارند که اثربخشی مناسبی نداشته و تنها حجم معده را کم خواهد کرد، روش دیگری مانند اسلیو معده است که حجم معده را کاهش داده و معمولا به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود و بیمار حجم غذایی را که مصرف می‌کند بسیار کم خواهد بود؛ این نوع عمل جراحی برای افرادی که ریزه‌خوار هستند تأثیری نخواهد داشت زیرا آنها در وعده‌های زیادی مواد غذایی فراوانی را مصرف می‌کنند.

عمل اسلیو معده چیست؟

اگر از گروه افرادی هستید که منتظر شنبه هر هفته می باشید تا رژیم و ورزش را شروع نمایید اما نمی توانید در مقابل مواد غذایی خوشمزه مقاومت کنید و در آخر تسلیم می گردید؛ احتیاجی نیست به دنبال یک شنبه دیگر باشید.  تصور کنید پس از غذا احساس سیری داشته باشید؛ بدون اینکه به مقدار گذشته غذا بخورید – و در این روند وزن زیادی از دست بدهید و به اندام دلخواه خود برسید. بله این اتفاق می تواند معجزه ای برای هر فرد چاق باشد که عمل کوچک شدن معده یا اسلیو را انجام می دهد.

عمل اسلیو یکی از انواع پرطرفدار جراحی چاقی یا کاهش وزن می باشد. در این عمل، جراحان قسمتی از معده شما را برمی دارند و بخش های باقی مانده را به هم می چسبانند تا معده تازه ای به اندازه یک موز ایجاد کنند. معده کوچکتر (پس از عمل بریدن معده) تنها می تواند دو اونس غذا (56 گرم) را در خود جای دهد، در مقایسه با معده نرمال ​​که می تواند تا (22679 گرم) غذا را در خود جای بدهد. در واقع سوال خیلی مهمی که در اینجا مطرح می شود؛ این است که حجم معده پس از عمل اسلیو چه تغییری خواهد کرد؟

در جواب باید گفت که قطعا تنها با یک معده کوچک که حدوداً ۰.۱ سایز اصلی خود می باشد، خیلی زودتر از قبل احساس سیری خواهید داشت و در نتیجه شما نمی توانید به مقدار قبل غذا میل کنید و این امر به کاهش وزن منجر خواهد شد. به علاوه، این جراحی قسمتی از معده شما را که وظیفه ترشح هورمون های زیاد شدن اشتها  دارد را حذف می کند.

آیا معده بعد از جراحی بزرگ می شود؟

بدیهی است که با گذشت زمان، کاهش وزن فعال کاهش می‌یابد و بدن و معده بیمار با اندازه‌هایی که بیماران اکنون می‌خورند، تنظیم می‌شوند. البته، با گذشت زمان، این جراحی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بیمار اجازه می‌دهند به مرور زمان کمی غذای بیشتری بخورند، مخصوصاً زمانی که به هدف کاهش وزن خود رسیده‌اند. بنابراین، پاسخ به اینکه آیا معده شما پس از جراحی کاهش وزن می تواند دوباره رشد کند خیر است، به اندازه اصلی خود رشد نمی کند، بلکه ظرفیتی را در خود جای می دهد که به بیمار اجازه می دهد پس از رسیدن به موفقیت کاهش وزن، یک زندگی عادی طولانی مدت داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بوتاکس معده یکی از روش‌های درمانی برای کاهش وزن و بهبود علائم اضطراب و افسردگی در برخی بیماران است. در این روش، بوتاکس به عنوان یک ماده موضعی در دیواره معده تزریق می‌شود تا حرکات معده را کند کرده و احساس سیری بیمار را افزایش دهد.

این روش باعث کم شدن ترشح اسید در معده ، بهبود علائم اسهال و یبوست و کاهش سایز معده می‌شود که در نتیجه باعث کاهش وزن بیمار می گردد.

اما باید توجه داشت که بوتاکس معده یک روش درمانی است و برای کاهش وزن کافی نیست و باید همراه با تغییر در شیوه زندگی و تغذیه سالم همراه شود.

مانند دیگر روش درمانی دیگری، بوتاکس معده هم ممکن عوارضی داشته باشد. بعضی از عوارض ممکن شامل درد، تورم، خارش، افتادگی و تحریک معده است.

در موارد نادر، عوارض جدی مانند تب و مشکلاتی برای صفرا می‌توانند رخ دهند. عوارض جانبی بعد از درمان ممکن است تا چند روز یا هفته دوام داشته باشد و در بعضی موارد نیاز به درمان پزشکی است.

به هر حال، مهم است که قبل از تصمیم به دریافت بوتاکس معده، با پزشک خود مشورت کنید و تمامی عوارض و فواید مرتبط با این روش درمانی را بشناسید. بوتاکس معده برای برخی بیماران می‌تواند به عنوان یک روش درمانی موثر و مفید باشد.

آیا واقعا بوتاکس معده باعث کاهش وزن سریع می شود؟

تاکس معده یک روش جدید لاغری است که به صورت آندوسکوپی انجام می شود. در این روش سمی به نام بوتولینوم به عضلات معده تزریق می شود. این کار انقباضات ماهیچه های معده را کاهش می دهد و زمان تخلیه غذا از معده را طولانی می کند. در نتیجه بیمار به سرعت سیر می شود، سطح گرسنگی کاهش می یابد و به مرور زمان کاهش وزن رخ می دهد. لازم به ذکر است که این درمان یک روش کاهش وزن نیست. کاهش وزن تعریف دیگری دارد و مکانیسم کاهش وزن آن بسیار موثرتر و متفاوت تر است.

قبل از آن باید اطمینان حاصل شود که متقاضی بیماری زمینه ای ندارد. اگر فرد مشکلی نداشته باشد بعد از بوتاکس معده کاهش اشتها و میزان کالری مصرفی را مشاهده می کند. این روش به شما این امکان را می دهد که به سرعت وزن خود را بدون ایجاد عوارض خطرناک کاهش دهید. علاوه بر این، این روش جدید نوید درمان سرطان معده را نیز دارد.

هزینه جراحی لاغری

هزینه عمل لاغری یکی از دغدغه های همیشگی کسانی است که به هر دلیل به این نوع از جراحی رو می آورند! به همین اندازه یکی از معدود پرسش هایی است که نمی توان به آن پاسخ روشنی داد چرا که برایش در برخی از موارد، هزینه های روشنی تعریف نشده است اما با در نظر گرفتن دستمزد جراح لاغری می توانیم آن را تخمین بزنیم و برایش کم یا بیش برنامه ریزی کنیم.

از سویی دیگر همیشه سوالات به میزان هزینه عمل جراحی لاغری ختم نمی شوند و پای سوالات دیگری نیز به میان می آید، پرسش هایی پیرامون نقش بیمه در تامین هزینه‌ها برای مثال این پرسش به طور مکرر پرسیده می شود: هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی قابل پرداخت است؟



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بای پس معده، عمل اسلیو معده و دیگر روش های جراحی لاغری، از روش های غیر طبیعی کاهش وزن محسوب می شوند. جراحی های لاغری نه تنها می توانند خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و آپنه خواب را کاهش دهند، بلکه کیفیت زندگی شخص را به طرز قابل توجهی بهبود می بخشند.

کاندیدای جراحی لاغری

کاندیدای جراحی لاغری کسانی هستند که :

  • تلاش هایشان در جهت کاهش وزن با ورزش و برنامه رژیم غذایی لاغری ناموفق بوده باشد.
  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) 40 به بالا هستند.
  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) 35 به بالا بوده و دچار مشکلات و بیماری های جدی ناشی از چاقی هستند.
  • نوجوانانی که در سن بلوغ بوده و شاخص توده بدنی (BMI) آنها ۳۵ یا بالاتر بوده و دچار مشکلات جدی ناشی از چاقی هستند.
  • در برخی موارد، در صورت داشتن این ویژگی ها به همراه بیماری های جدی ناشی از چاقی، بیمار ممکن است برای چند نوع جراحی لاغری کاندید شود.

چرا باید به دنبال جراحی لاغری برویم؟

جراحی لاغری اغلب راه حل آخر بوده و زمانی انجام می شود که تمام تلاش های دیگر در راستای کاهش وزن بی نتیجه مانده و سلامت بیمار در خطر باشد. با این وجود، جراحی لاغری هنوز هم جزء جراحی های پرخطر بوده و نیازمند مراقبت و رسیدگی های ویژه برای جلوگیری از بروز عوارض می باشد. جراحی های لاغری نه جزء جراحی های زیبایی بوده و نه می تواند جایگزینی برای عادات غذایی خوب و داشتن فعالیت های منظم باشد.

جراحی لاغری موجب کاهش وزن سریع می شود اما برای موفقیت این عمل، بیمار باید ورزش مداوم و تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را در برنامه زندگی خود قرار دهد. از آنجایی که چاقی ژنتیکی قابل درمان نیست و تنها با جراحی کمی اصلاح می شود، در صورت شکست جراحی لاغری، وزن بیمار به طور ناگهانی افزوده می شود.

پلیسه معده

روش پلیکیشن در ایران ابداع شده است. این روش تقریبا مثل اسلیو است اما ارزان‌ترین روش جراحی به حساب می‌آید زیرا در آن از وسایل خاصی استفاده نمی‌شود. در واقع طی آن معده روی هم بخیه می‌خورد و پلیسه می‌شود، به این ترتیب فضای آن کم می‌شود. به این روش از جراحی لاغری پلیسه معده گفته می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انواع روش های لاغری ممکن است بسته به وضعیت شما، سبک زندگی، هدف‌ها و ترجیحات شخصی متفاوت باشند. در اینجا یک روش کلی برای لاغری آورده‌ام که ممکن است به شما کمک کند:

برای لاغری و کاهش وزن راهکار های زیادی وجود دارد از جمله رژیم غذایی تحت نظر متخصص، ورزش و فعالیت بدنی ، عمل لاغری و تزریق بوتاکس معده.

انواع روش های لاغری

  • تغذیه سالم و متنوع: مصرف غذاهای پر از مواد مغذی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، میوه‌های خشک، ماهی، گوشت سفید، حبوبات و میوه‌های آجیلی می‌تواند به شما کمک کند تا کالری مصرفی خود را کاهش دهید و همچنین از تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی نیازمندی‌های بدن خود اطمینان حاصل کنید.
  • کنترل اندازه وعده‌ها و مصرف کالری: مهم است که مقدار کمتریی از کالری‌هایی که بدن شما مصرف می‌کند را دریافت کنید تا وزنتان کاهش یابد. کنترل اندازه وعده‌ها و رعایت اندازه‌های سرویس غذایی می‌تواند به شما کمک کند کالری‌ها را کاهش دهید.
  • ورزش منظم: ترکیب تمرینات کاردیوی (مثل دویدن، پرش، شنا) با تمرینات مقاومتی (مثل اسکوات، پرس سینه، لیفت) می‌تواند به افزایش سوزاندن کالری‌ها، افزایش استقامت و افزایش سرعت متابولیسم کمک کند.
  • مدیریت استرس: استرس می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. روش‌های مدیریت استرس مثل یوگا، تمرین تنفس، مدیتیشن و ورزش می‌توانند به شما کمک کنند تا با استرس بهتر کنار بیایید.
  • مصرف آب: مصرف کافی آب به سرعت متابولیسم کمک می‌کند و از احساس گرسنگی اشباع می‌کند.
  • خواب کافی: خواب به موجب تعادل هورمون‌ها و استراحت بدن کمک می‌کند و می‌تواند به فرآیند لاغری کمک کند.
  • تنظیم روزانه: ثبت تغذیه و ورزش در یک ژورنال یا برنامه می‌تواند به شما کمک کند تا پیشرفت‌های خود را مشاهده کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.
  • صبر و پایبندی: لاغری یک فرآیند طولانی است و نتایج فوری را نباید انتظار داشت. مهم است که صبور باشید و به پایبندی به برنامه خود ادامه دهید.

انواع جراحی لاغری

یک سری روش‌ها مانند بالن وجود دارند که اثربخشی مناسبی نداشته و تنها حجم معده را کم خواهد کرد، روش دیگری مانند اسلیو معده است که حجم معده را کاهش داده و معمولا به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود و بیمار حجم غذایی را که مصرف می‌کند بسیار کم خواهد بود؛ این نوع عمل جراحی برای افرادی که ریزه‌خوار هستند تأثیری نخواهد داشت زیرا آنها در وعده‌های زیادی مواد غذایی فراوانی را مصرف می‌کنند.

اسلیو معده

در این روش حدود 80 درصد از معده که شامل قسمت تولید کننده هورمون گرسنگی می باشد برداشته می شود و باقی مانده معده بخیه زده می شود و معده به شکلی باریک و دراز مانند موز یا آستین تبدیل می گردد. با کوچک شدن حجم معده و از بین رفتن هورمون گرسنگی بیمار کالری کمتری را دریافت می کند و وزن وی نیز به صورت چشم گیری کاهش پیدا می کند.

حلقه معده

حلقه قابل تنظیم معده شامل قرار دادن یک بند یا حلقه به دور بخش بالایی معده و تشکیل کیسه ای کوچک در بالای حلقه است و بخش تحتانی معده نیز در زیر حلقه قرار می گیرد. حلقه معده جزء جراحی های کم تهاجمی است و به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در این روش برش هایی کوچک برای ورود ابزار جراحی و قرار دادن حلقه به دور معده روی شکم زده می شوند.

بالون معده

بالون معده جزء جراحی های غیر تهاجمی است زیرا شامل هیچ گونه برش و خونریزی نمی شود و در این روش جراحی بعد از انجام بی حسی یک بالون یا بادکنک خالی از طریق دهان وارد بدن می شود که به سمت معده هدایت می گردد و بعد از قرارگری در معده بالون با محلول سالین پر می گردد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اسلیو نوعی جراحی چاقی است که به روش لاپاراسکوپی و با ایجاد برش های کوچکی در قسمت فوقانی شکم انجام می شود. در این نوع جراحی لاغری بهترین جراح اسلیو بخش اعظمی از قسمت چپ معده را خارج می کند و بخش باقی مانده مشابه یک لوله باریک یا موز است توسط ابزارهای مخصوصی منگنه زده می شود. پس از انجام این نوع عمل جراحی به دلیل کاهش حجم غذای مصرفی فرد تا دو سال به تدریج حدود 70 درصد از اضافه وزن خود را از دست خواهد داد.

بهترین جراح اسلیو معده

  • برای شناختن بهترین جراح اسلیو معده به موارد زیر توجه نمایید:
  • بالاترین درجه تخصص در جراحی اسلیو معده، فوق تخصص جراحی اسلیو معده یا فلوشیپ لاپاراسکوپی است.
  • بهترین بهترین جراح اسلیو معده در اهواز کسی است که تجربه لازم در جراحی چاقی موفق و همچنین دانش و تجربه برتر در جراحی کاهش وزن را داشته باشد.
  • جراحان در صورت شرکت در دوره فلوشیپ می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی و اخذ گواهی فارغ التحصیلی تخصص کسب کنند. در واقع فلوشیپ یک دوره تکمیلی در پایان یک رشته تخصصی پزشکی است.
  • پزشکانی که دارای رزیدنتی یا فلوشیپ هستند، دانش و آموزش بیشتری برای انجام جراحی های موفق دارند. بنابراین هنگام انتخاب بهترین پزشک جراحی اسلیو معده به این نکته توجه داشته باشید که جراح در جراحی چاقی و همچنین تجربه در روش لاپاراسکوپی جراحی اسلیو معده نیز تجربه دارد.
  • علم پزشکی نوین با استفاده از روش ها و تکنیک های نوین جراحی اسلیو معده کمک می کند تا با آسیب و درد کمتر عمل شود و بیمار پس از عمل به سرعت بهبود یابد. بنابراین تجربه در انجام چندین عمل جراحی ملاک انتخاب بهترین پزشک جراحی اسلیو معده نیست. برای حفظ سلامتی پیشنهاد می کنیم به جراح متخصص مراجعه کنید.
  • می توانید از خدمات مشاوره حضوری جراحان چاقی استفاده کنید و با سایر بیمارانی که جراحی کرده اند با آن جراح چت کنید. بنابراین می توانید نظر افرادی که تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار گرفته اند را جویا شوید.
  • تصمیم به موقع برای مداخله جراحی
  • انجام عمل جراحی بر روی بیمار در اتاق عمل
  • پیگیری وضعیت بیمار پس از عمل
  • تشخیص صحیح برای درمان مشتری

مهمترین وظایف بهترین جراح اسلیو معده



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند می تواند برای دیگران بسیار مفید باشد. بنابر این شما هم میتوانید در انتهای متن تجربه خود را در فرم پایین بنویسید تا مورد استفاده دیگران قرار گیرد. می توانید به این پادکست که در این زمینه برای شما فراهم شده است گوش فرا دهید:

یکی از پرطرفدار ترین جراحی های لاغری که برای کاهش وزن و درمان چاقی مفرط انجام میشه عمل اسلیو معده می باشد . بعد از تعریف این جراحی نکاتی که درباره این عمل وجود دارد را بر اساس تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند بررسی می کنیم.

عمل اسلیو معده چه عملی است ؟

راه حلی که پیش روی مبتلایان به چاقی مفرط و کسانی که بی ام ای بالاتر ۳۵ دارند قرار می گیرد جراحی لاغری می باشد. یکی از مطمئن ترین و پرطرفدارترین جراحی های لاغری اسلیو معده است. قبل از اینکه بخواهیم تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند را عنوان کنیم باید توضیحی درباره چگونگی جراحی اسلیو معده بدهیم.

اسلیو معده یکی از انواع جراحی های لاغری است که طرفداران زیادی دارد.

عمل اسلیو چه عوارضی دارد؟

مانند هر عمل دیگری، عمل اسلیو نیز با عوارض احتمالی کوتاه‌مدت و بلندمدت همراه است. مهم‌ترین عوارض احتمالی ناشی از عمل اسلیو به شرح زیر است:

  • خونریزی زیاد
  • عفونت معده
  • پاسخ منفی بدن به داروهای بیهوشی
  • ایجاد لخته‌های خونی
  • اختلالات خونی و ریوی
  • نشت غذا از محل بریده‌شده معده

آزمایشات و مراقبت‌های قبل از عمل اسلیو

روز عمل، آزمایشاتی به‌منظور ارزیابی کامل شرایط جسمانی تجویز می‌شود. مهم‌ترین این آزمایش‌ها و مراقبت‌های بالینی عبارت‌اند از:

  • معاینه کامل جسمانی
  • آزمایش CBC، سونوگرافی صفراوی و سایر تست‌های سنجش شرایط جسمانی
  • کنترل بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و مشکلات ریوی
  • مشاوره تغذیه
  • برگزاری جلساتی برای آشنایی با نوع جراحی و شرایط پس از عمل
  • مشاوره با روان‌پزشک برای اطمینان از آمادگی روانی فرد برای انجام عمل اسلیو

ریسک‌ها و عوارض جراحی اسلیو معده لاپاراسکوپی

هر نوع عمل جراحی که تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود خطر آسیب قلبی و مغزی را به همراه دارد؛ اما این ریسک‌ها چندان زیاد نیستند. مدت‌زمان انجام جراحی اسلیو لاپاراسکوپی نسبت به جراحی بای‌پس معده کوتاه‌تر است. در جراحی اسلیو لاپاراسکوپی 5 تا 10 درصد احتمال بروز عوارض جراحی اسلیو زیر وجود دارد:

  • نشت شیره گوارشی معده از جایی که معده برداشته شده است.
  • خون‌ریزی
  • آمبولی: ایجاد لخته خونی در پایتان که به سمت قلب و ریه‌تان حرکت می‌کند
  • کاهش قطر داخلی معده جدید
  • عفونت
  • سوء جذب مواد مغذی


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از انواع جراحی های لاغری که با هدف کاهش وزن و لاغری انجام می شود، جراحی اسلیو معده نام دارد. در اسلیو معده و یا اسلیو گاسترکتومی حدود 80 درصد از حجم معده کاهش می یابد. بدین صورت که جراح لاغری حجم اضافی معده را برش داده و ب وسیله جراحی لاپاراسکوپی آن را خارج می کند. با کاهش حجم معده، بیمار دیگر قادر به خوردن حجم زیادی از غذا نیست و مهم ترین مسئله این است که با انجام این عمل هورمون گرسنگی نیز حذف می شود. بدین صورت روند لاغری و کاهش وزن ادامه پیدا خواهد کرد.

مزایای جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده دارای مزایای است از جمله:

  • کاهش احساس گرسنگی و ایجاد بی‌اشت‌هایی در بسیاری از بیماران
  • جراحی کوتاه‌مدت‌تر نسبت به بای پس معده
  • حفظ روده در مسیر گوارشی
  • عدم بروز مشکلات گوارشی ناشی از نبود قسمتی از روده
  • حفظ پیلور معده
  • عدم نیاز به تنظیمات خاص
  • عدم نیاز به جاگذاری جسم خارجی در بدن
  • کاهش وزن طی بیشتر از ۱۸ ماه پس از جراحی

شکست در از دست دادن وزن با جراحی بای‌پس معده و یا عمل اسلیو معده به طور قابل توجهی کمتر از سایر روش‌هاست. با این حال این روش نیز همانند بسیاری از روش‌های جراحی بزرگ معده غیر قابل برگشت است و بیماران را در معرض خطر کمبود طولانی مدت مواد مغذی قرار می‌دهد.

بازگشت وزن بعد از اسلیو معده

بعد از جراحی در سال اول، بیشتر بیماران از رژیم غذایی مناسب استفاده می کنند و ورزش می کنند. به اندازه کافی غذا می خورند و به اندازه کافی ورزش می کنند و فعالیت بدنی دارند.‌‌ اما هر چه زمان می گذرد، افراد دوباره مانند گذشته پرخوری می کنند و کم ورزش می کنند.‌

این عامل روند کاهش وزن را کند می کند.‌ هنگامیکه وزنتان بیشتر است بدن برای عملکرد خون به کالری بیستری نیاز دارد. بعد از جراحی لاغری معده، متابولیسم بدن کم می شود و نیاز شما به کالری هم کم می شود.‌ به همین دلیل نمی توانید مانند گذشته با حجم زیاد غذا بخورید و کالری بیشتری به بدنتان برسانید در نتیجه چاق می شوید.‌ بیشتر وزن فرد به عادت های غذایی او بستگی دارد.‌

علت استپ وزن بعد از عمل اسلیو

استپ وزن، توقف پروسه کم شدن وزن پس از عمل جراحی اسلیو معده است. افراد منتخب به طور معمول تا  مدت زمان تقریبی سه هفته بعد از انجام عمل، کاسته شدن وزن فوری و چشمگیری را تجربه می کنند. ولی بعد از این روند احتمال دارد پروسه کم کردن وزن خیلی آهسته یا در کل دچار وقفه شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کلینیک های دندانپزشکی انواع خدمات مختلفی دارند که در این مقاله با برخی از آن ها و هزینه و تعرفه این خدمات آشنا می شوید.

انواع خدمات دندن پزشکی عبارتند از:

  • جرم گیری دندان
  • پرکردن دندان
  • کشیدن دندان
  • بلیچینگ دندان
  • لمینت دندان
  • کامپوزیت دندان
  • ایمپلنت دندان

تعرفه این خدمات در سال 1401 نسبت به سال های قبل تفاوت پیدا کرده است. در ادامه با آن ها بیش تر آشنا می شوید.

جرم گیری دندان

یکی از خدمات عمومی دندانپزشکی که به منظور پاک کردن پلاک، جرم و ... در اطراف دندان ها انجام می شود، جرم گیری دندان می گویند. هزینه جرم گیری دندان در سال 1401 متغیر است که در جدول زیر مشاهده می کنید.

نوع خدمات

تعرفه عمومی

تعرفه خصوصی

جرم گیرى یک فک     

250000

350000

بروساژ یک فک

500000

100000

جرم گیرى و بروساژ دوفک      

600000

800000

برخی تصور می کنند که جرم گیری دندان تنها یک پروسه زیبایی است و صرف هزینه برای آن کار درستی نیست. در حالی که این تصور کاملا غلط است؛ در صورتی که به طور مرتب جرم گیری دندان انجام شود از بسیاری از بیماری های دهان و دندان و هزینه های هنگفت درمان آن در امان خواهید بود. از جمله مزایای جرم گیری دندان عبارتند از:

  • جلوگیری و درمان بیماری های لثه؛
  • پیشگیری از نیاز به عصب کشی دندان؛
  • رفع بوی بد دهان؛
  • ارتقاء سلامتی عمومی دهان و دندان؛
  • کمک به پایداری استخوان های نگهدارنده دندان؛

لمینت دندان

در هر صورت داشتن دندان های سفید یکی از معیارهای زیبایی چهره است و هیچ کس نمی خواهد از این زیبایی محروم شود. امروزه در مراکز دندانپزشکی از روش های متنوعی برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود که عبارتند از بلیچینگ دندان، کامپوزیت دندان و لمینت دندان.

لمینت دندان؛ گران ترین روش سفید کردن دندان ها

یکی از روش های سفید کردن دندان ها لمینت دندان است که ماندگاری نسبتا طولانی نیز دارد. لمینت نوعی ونیر دندانپزشکی از جنس پرسلن (سرامیک) است و در طیف های رنگی مختلف در آزمایشگاه دندانپزشکی متناسب با رنگی های طبیعی دندان هر فردی ساخته می شوند؛ یعنی فرد می تواند درجه سفیدی دندان های خود را انتخاب کند. البته لمینت دندان علاوه بر اینکه منجر به سفید شدن دندان ها می شود باعث تغییر شکل، اندازه و طول دندان ها به وضعیت دلخواه شما نیز می شود.

ماندگاری لمینت دندان حدود 10 الی 12 سال است و به نسبت سایر روش ها بسیار بیشتر است اما به مراقبت زیادی نیز نیاز دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از شاخه های دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان است. این رشته بطور تخصصی بر روی مراقبت و درمان مشکلات دهانی در کودکان و اطفال تمرکز دارد.

مراجعه منظم و رعایت بهداشت دهان و دندان از سنین کودکی باعث جلوگیری از وقوع دندان درد در کودکان می شود.

در ادامه با دندانپزشکی کودکان بیشتر آشنا می شوید.

متخصص دندانپزشک اطفال کیست؟

متخصص دندانپزشک اطفال یا پدونتیست یا پدیاتریک دنتیست به دندانپزشکی گفته می شود که به صورت تخصصی به بررسی، تشخیص و درمان مشکلات دندانپزشکی کودکان و نوجوانان می پردازد. این پزشکان اکثرا در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی نیز فعالیت دارند.

دندانپزشکی کودکان چیست؟

اقداماتی که یک دندانپزشک اطفال انجام میدهد عبارتند از:

  • زیر نظر گرفتن رشد دهان و دندان کودکان و نوجوانان
  • زیر نظر گرفتن اختلالات جسمی مربوط به ناتوانی های پزشکی و رفتاری و جلوگیری از بروز برخی مشکلات
  • آموزش دادن رعایت بهداشت دهان و دندان
  • پیدا کردن علت دندان درد در کودکان و یا پیشگیری از آن

خدمات دندانپزشکی کودکان

مهم ترین خدمات دندانپزشکی کودکان عبارتند از:

  • معاینه ی منظم شرایط دهان و دندان کودکان و نوجوانان
  • آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان
  • انجام مراقبت های پیشگیرانه مانند تمیز کردن و شستشوی تخصصی دهان و دندان کودکان
  • ارائه مشاوره تخصصی به والدین درباره عادت های دهانی نوزادان
  • پر کردن و یا کشیدن دندان های آسیب دیده کودکان
  • ارتودنسی کودکان
  • تشخیص بیماری های دهان و دندان در کودکان
  • ترمیم دندان های شیری و دائمی: دندان های کودکان و نوجوانان به دلایلی مثل خرابی و پوسیدگی، شکستگی دندان و ... که اصولا منجر به دندان درد می شود ممکن است نیاز به پر کردن داشته باشند. پر کردن دندان کودکان تنها مختص دندان های دائمی نیست و برای دندان های شیری هم انجام می شود.
  • فلوراید تراپی: فلوارید یکی از عناصر طبیعی است که در تقویت مینای دندان ها توانایی خاصی دارد. استفاده از روش فلوراید درمانی باعث افزایش مقاومت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان می شود.
  • فیشور سیلانت: فیشور سیلانت یک روش کاملا ایمن و بدون درد است که به منظور افزایش مقاومت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان برای طولانی مدت استفاده می شود.
  • ارتودنسی پیشگیری: در برخی کودکان دندان های شیری زودتر از موعد از دست می روند یا نیاز به کشیدن پیدا می کنند.
  • روکش دندان شیری: در صورتی که پوسیدگی دندان شیری بسیار زیاد باشد دیگر پر کردن دندان موثر نمی باشد. در این صورت برای درمان دندان درد روکش مخصوصی روی دندان شیری گذاشته می شود
  • درمان تحت بیهوشی: درمان های تحت بیهوشی برای کودکانی که ترس و اضطراب شدید از دندانپزشکی دارند و یا کودکانی که دارای معلولیت جسمی یا ذهنی هستند انجام می شود.

خدمات تخصصی دندانپزشکی کودکان:



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در نظر داشته باشيد که زمان درمان ارتودنسی ممکن است خيلي طولاني شود. پس بايد از همان ابتدا اطمينان حاصل کنيد که شما يا کودکتان با پزشک و همکاران او که در آينده تا مدت‌ها با آنها سر و کار خواهيد داشت، احساس راحتي داريد. در عين حال توجه کنيد که نتايج ارتودنسی هر چه که باشد تا پايان عمر با شما همراه خواهد بود و شما براي هميشه آن متخصصي که درمان شما را انجام داده است به خاطر خواهيد داشت. پس سعي کنيد حتماً در مورد سوابق کاري او و درمان‌هايي که در گذشته انجام داده است، اطلاعات کسب کنيد.

 شما مي‌توانيد يک نوبت از مطب متخصص ارتودنسی خوب بگيريد و براي مشاوره و کسب اطلاعات لازم در مورد نحوه کار او به آنجا مراجعه کنيد. در زمان مشاوره، هر سؤالي که در اين مورد داريد را بدون تعارف بپرسيد. به خاطر داشته باشيد که شما اصلاً براي همين کار اينجا هستيد و اين حق شما است و براي شما بسيار اهميت دارد که بدانيد چه روش‌هايي براي ارتودنسی وجود دارد و کدام روش براي درمان مشکلات شما بيشترين کارآيي را خواهد داشت. هر چقدر شما اطلاعات بيشتري در مورد سلامتي دندان‌هاي خود داشته باشيد، مي‌توانيد تصميم‌گيري بهتر و آگاهانه‌تري براي درمان خود انجام دهيد.

بعضي از پرسش‌هاي مهم ديگري که بايد به دنبال يافتن پاسخ آنها باشيد، عبارت است از:

 چه کسي بر روند درمان شما نظارت خواهد داشت؟ خود متخصص ارتودنسی يا دستياران او؟

 آيا ساعت کاري مطب دندانپزشکي به اندازه کافي طولاني هست که بتوانيد قبل يا بعد از مدرسه کودکتان يا کار خودتان به مطب مراجعه کنيد؟

 اين مرکز دندانپزشکي با کدام بيمه‌ها همکاري دارد و چه شرايط و تسهيلاتي را براي پرداخت هزينه‌هاي درماني در نظر گرفته است؟

 آيا متخصص ارتودنسی برخورد خوب و محترمانه‌اي با شما دارد و به خواست شما احترام مي‌گذارد؟ يا اينکه در آنجا به شما فقط به عنوان يک مشتري عادي نگاه مي‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

1.بهترین متخصصین ارتودنسی  کسانی هستند که به آراستگی و زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهند. در واقع شغل چنین افرادی آن است که با اصلاح وضعیت ظاهری و عملکرد دندان‌های یک بیمار به او کمک کنند تا احساس زیبایی و جذابیت بیشتری داشته باشد. پس خودشان هم باید به زیبایی اهمیت بدهند و زیبا و آراسته به نظر برسند. داشتن چنین ویژگی باعث می‌شود که متخصص ارتودنسی بتواند بهترین روشی که باعث ایجاد زیباترین لبخند برای شما می‌شود را تشخیص دهد. به این ترتیب بیمار می‌تواند به سطح بالاتری از اعتماد به نفس دست پیدا کند و احساس ناراحتی و خجالت کمتری در موقعیت‌های مختلف در اجتماع داشته باشد

2.افرادي که يک متخصص ارتودنسی با آنها سر و کار دارد، تقریباً بدون استثنا کساني هستند که در مورد زیبایی ظاهری خود نگراني دارند و از مشکلات دندان‌های خود احساس خجالت می‌کند. این به آن معناست که داشتن ویژگی‌های شخصیتی مناسب از جمله توانایی درک نگرانی‌های یک بیمار و حساس بودن نسبت به آنها برای یک متخصص ارتودنسی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع همین خصوصیات اخلاقی است که باعث می‌شود بیمار با یک متخصص ارتودنسی احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

3.توجه به جزئیات و نکات ریز، یکی دیگر از مشخصات یک متخصص ارتودنسی خوب است. اصولاً متخصصین ارتودنسی با مسائل بسیار دقیق و ظریف مانند ابعاد ابزارهای ارتودنسی، اندازه‌گیری فاصله بین دندان‌ها، شکل و رنگ بریس‌ها سر و کار دارند. حتی کوچک‌ترین تنظیمات مربوط به دندان‌ها مانند میزان فشاری که بر دندان وارد می‌شود، می‌تواند تفاوت‌های چشمگیری در نتیجه درمان ارتودنسی ایجاد کند و تأثیر زیادی بر زیبایی لبخند بیمار و راحتی او در جویدن و صحبت کردن در آینده خواهد داشت.

4.کار کردن به عنوان یک متخصص ارتودنسی نیاز به صبر و حوصله خیلی زیادی دارد. زیرا تا وقتی که کار یک متخصص ارتودنسی به نتیجه برسد و آثار موفق کار خود را ببیند، مدت زیادی طول می‌کشد. اغلب بیماران معمولاً در طول دوره درمان خود در فواصل زمانی منظم به متخصص ارتودنسی مراجعه می‌کنند تا تنظیمات لازم را به صورت تدریجی بر روی بریس‌های آنها انجام دهد. بنابراین متخصص باید حوصله زیادی داشته باشد تا این تنظیمات را به گونه‌ای در وضعیت دندان‌ها، فک‌ها و اجزای صورت انجام دهد که در پایان دوره درمان، همه چیز خوب و زیبا باشد.

5.بیماران به یک متخصص ارتودنسی نیاز دارند که در مورد آینده و نتایج قابل انتظار از درمان، خوش‌بین باشد، اما در عین حال انتظارات غیر واقعی هم در مورد طول دوره درمان و هزینه آن برای بیمار ایجاد نکند. بهترین متخصص ارتودنسی کسی است که بتواند تضمین کند نتایج خوب ارتودنسی تا آخر عمر برای بیمار ماندگار خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

1. به همه دستگاه ها و روش های ارتودنسی وارد باشد

ارتودنسی رشته ای فوق العاده پویا است و همزمان با فناوری های جدید پیش میرود و بهترین متخصص ارتودنسی قطعا باید پا به پای این فناوری ها به روز باشد و علاوه بر تمام درمان ها، دستگاه ها و روش های قدیمی و جاری، بتواند با جدیدترین فناوری ها و متدهای ارتودنسی کار کند تا دندان هایی صاف و لبخندی جذاب برای مراجعانش به وجود بیاورد. مهمترین روش های ارتودنسی که باید بهترین متخصص ارتودنسی تهران به آن ها مسلط باشد عبارتند از:

  • ارتودنسی ثابت (شامل روش فلزی، سرامیکی، سیستم ارتودنسی دیمون، سیستم ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی رنگی و ....)
  • ارتودنسی متحرک (شامل فناوری اینویزیلایین با کمک دستگاه های سه بعدی، پلاک های دندانی، انواع الاینرها، و تراز کننده های قابل متحرک)
  • ارتودنسی نامرئی که مجموعه ای از سیستم های ارتودنسی است که هم مشکلات دندان را حل میکنند و هم ظاهری زیبا و تقریبا نامرئی دارند.

2. بتواند بدترین و شدیدترین مشکلات ارتودنسی را درمان کند

شدیدترین مشکلات ارتودنسی معمولا شامل عدم هماهنگی فک ها هستند. به این مشکلات مال اکلوژن گفته میشود. چنانچه یک دندانپزشک متخصص بتواند با مهارت و تجربه بالای خود این مشکلات را به خوبی و در مدت زمان کمی حل کند میتواند به نوعی بهترین متخصص ارتودنسی باشد

3. اگر همزمان متخصص و جراح فکر باشد نور علی نور است

اگر سری به انجمن متخصصان ارتودنس ایران زده باشید متوجه میشوید که بهترین متخصص ارتودنس تهران و سایر شهرها علاوه بر اینکه تخصص ارتودنسی دارند متخصص فک و ناهنجاریهای فک هستند و میتوانند جراحی فک نیز انجام دهند.

۴. درصد موفقیت درمان هایش و رضایت مراجعانش بالا باشد

اگر یک ارتودنتیست ادعا کرد که برای مثال بهترین متخصص ارتودنسی تهران است برای اثبات ادعایش تنها کافی است سری به وبسایت و شبکه های اجتماعی یا حتی مطبش بزنید. اگر نمونه کارها شامل عکس های قبل و بعدش ستودنی بود و بیمارانش نظرات خوبی درباره او داده باشند میتوانید ادعایش را قبول کنید اگر نه حتی نزدیک مطبش هم نشوید.

۵. مسئولیت پذیر باشد

بارها شده مراجعان به دلیل کیفیت بد دستگاه های ارتودنسی یا سهل انگاری متخصص و دستیاران او، نتیجه درمان با شکست روبرو میشود یا ایده آل در نمی آید. حتی متخصص پاسخگو نیست. یک متخصص خوب اولا خودش بهترین تجهیزات را برای بیمارش به کار میبرد دوما در انتخاب کادر درمان و دستیارانش دقت میکند. زیرا میداند مراجعش حق و حقوقی دارد و در نهایت اوست که مسئول و پاسخگوی درمان صحیح بیمارش است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

1. دکتر هادی درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی تهران و کرج

اگر یک جستجوی ساده در اینترنت انجام داده باشید متوجه میشوید که دکتر درویش پور از نامدارترین متخصصان ارتودنسی تهران و کرج هستند. ایشان دارای درجه دکتری تخصصی در رشته ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت هستند. (یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت).

دکتر درویش پور رتبه اول آزمون تخصصی ارتودنسی در کشور بودند و مستقیما توسط وزیر بهداشت وقت مورد تقدیر قرار گرفتند. برای آسایش حال مراجعان و شهروندان تهرانی دکتر درویش پور در سه منطقه تهران و یک منطقه کرج مطب دایر کرده اند که هر چهار مطب از مجهزترین مطب های دندانپزشکی کشور هستند.

اطلاعات تماس ایشان را در زیر ببینید

وبسایت دکتر درویش پور:   https://www.drdarvishpour.com/

اینستاگرام دکتر درویشپور:  https://www.instagram.com/dr.darvishpour/

شماره تماس :02188852614

2دکتر علیرضا خدیوی

دکتر خدیوی هم از برجسته ترین متخصصان ارتودنسی تهران هستند. با وجود اینکه دکتر سال ها است مشغول خدمت رسانی به مراجعان در تهران هستند اما چند سالی است به دلیل استقبال مراجعانشان، حسابی نامدار شده اند.

3دکتر امیرکامیار خضری

دکتر خضری از جوانترین اما بهترین ارتودنتیست های تهران هستند. با وجود سن پایینی که دارند اما تجربه فوق العاده ای در تهران و حتی کرج دارند.

4کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی و ارتودنسی ایده آل

کلینیک تخصصی ایده آل، بهترین متخصص ارتودنسی در تهران نیست، اما در این کلینیک جمعی از بهترین متخصصان این رشته مشغول فعالیت هستند. به عبارتی این کلینیک بهترین کلینیک تخصصی ارتودنسی در تهران است. اگر میبخواهید تمام خدمات دندانپزشکی مخصوصا ارتودنسی را در زیر یک سقف تجربه کنید حتما به این کلینیک یکبار هم که شده سر بزنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

-از آشناها، دوستان، قوم و خویش و کسایی که می‌شناسی سوال بپرس

اغلب افراد برای درمان مشکلات مربوط به ناصاف بودن دندان‌هایشان به مطب متخصصین ارتودنسی مراجه می‌کنند. احتمالا از آشناها، فامیل و خلاصه اطرافیانتان کسی پیدا می‌شود که وقتی لبخند می‌زند زیبایی لبخندش چشم شما را بگیرد. از چنین شخصی بخواهید که آدرس متخصصش که چنین شاهکاری خلق کرده است را به شما بدهد. و تا می‌توانید او را سوال پیچ کنید که او کیست؛ مطبش کجاست کارش چطور است؟ هزینه‌هایش چقدر است؟ منصف است؟ قابل اعتماد است؟ کجا درس خوانده و ....

2راه دور نرو از گوگل بپرس

گوگل یک موتور جستجوی بی‌نظیر است. برای هرچیزی که شما جستجو می‌کنید. گوگل تقریبا چیزی که در دنیای وب درباره موضوع مد نظر شما وجود دارد را زیر و کرده و در کسری از ثانیه به شما نشان می‌دهد. برای مثال تنها کافیست که سرچ کنید «بهترین متخصص ارتودنسی در کرج». گوگل در کمتر از یک ثانیه اطلاعات تماس، مکان و لوکیشن دقیق مطب، پرسش و پاسخ و سایت مربوط به متخصصان تهرانی را در همان ابتدای صفحه اول به نمایش می‌گذار.

3-از کتابچه‌های تبلیغاتی مشخصاتشو پیدا کن

همه شهرها و حتی محله‌های بزرگ تعدادی شرکت تبلیغاتی دارند که اطلاعات مربوط به مشاغل مختلف را گردآوری کرده و خودشان زحمت می‌کشند دم در شما می‌آورند. خدا را شکر که برای همیشه در این کتابچه‌ها هر یک صفحه درمیان چشمتان به یک دندانپزشک و متخصص ارتودنسی می‌‌خورد. با مقایسه مشخصات و اطلاعات درج شده در آن‌ها بهترین متخصص ارتودنسی شهر و منطقه خودتان را پیدا کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چرا به ارتودنسی پیشگیری نیاز است؟

متخصصان ارتودنسی پیشگیرانه معتقدند شناسایی و رهگیری مشکلات دندان در کودکان در زمانی که کودک هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است می تواند از درمان های پر هزینه و تهاجمی تر آینده جلوگیری کند.

مشکلات خاص ممکن است در طول معاینات منظم در مطب آشکار شوند.

یک ارتودنتیست آموزش دیده  مشکلات ظریف رشد فک و دندان در حال ظهور را به خوبی شناسایی کرده و تشخیص می دهد.

این در حالی است که برخی از دندان های کودک هنوز نیفتاده اند.

مزیت این تشخیص زود هنگام این است که برخی از مشکلات ممکن است راحت تر اصلاح شوند.

مشکلاتی که می توان در سنین پائین از آن پیشگیری کرد

  • تراکم یا فضای بیش از حد بین دندان ها
  • دندان های جلو زده
  • داشتن دندان اضافی
  • دندان از دست رفته
  • اختلالات فک
  • دندان بیرون زده

چه چیزی باعث این نوع مشکلات شده اند؟

  • تغذیه نا مناسب
  • تروما
  • مکیدن انگشت شست
  • ژنتیک
  • بهداشت نامناسب
  • و بیماری های دهان و دندان
  • همه می توانند علت شروع مشکلات زودرس ارتودنسی باشند.

مزایای مداخله زود هنگام ارتودنسی پیشگیری چیست؟

مداخله زود هنگام و درمان در اوایل هفت سالگی ممکن است از توسعه شرایط جدی و پیچیده جلوگیری کند. گزینه های درمانی در دسترس ساده تر هستند ،  وقت کمتری می گیرند و هزینه آنها بسیار کمتر از هزینه ارتودنسی در بزرگسالی است.

زمانی که پس از بررسی دقیق از دندان های  فرزند شما شاخص های روشن مداخله زود هنگام ارتودنسی ضرورت پیدا کرد یک متخصص ارتودنسی خوب  به راحتی می تواند مشکل خاص فرزند شما را حل کند.

تشخیص زود رس و درمان بیماری های ارتودنسی چه مزایایی دارد؟

  • جلوگیری از خطر تروما و دندان های بیرون زده
  • بهبود بهداشت دهان و دندان و یادگیری عادات درست بهداشتی
  • بالا بردن اعتماد به نفس کودکمان در نزد همسالان خودش و بهبودظاهر
  • راهنمایی دندان های دائمی برای نشستن در موقعیت مناسب خود
  • ایجاد فضای کافی جهت رویش دندانهای دائمی
  • جلوگیری از به وجود آمدن مسائل ازدحام و یا فاصله دندانی
  • استفاده از هدگیر به منظور ایجاد فضای بیشتر برای رویش دندان های دائمی
  • هدایت و کنترل عرض قوس های دندانی بالا و پایین
  • برطرف کردن ناهنجاری گفتاری یا بلع
  • کاهش احتمال شکستگی دندان های بیرون زده
  • پی گیری رشد  فک به وسیله کامپیوتر


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تاریخچه ارتودنسی به هزار سال پیش برمی گردد و از مصر باستان بوده است.

شاید شما تصور کنید که ارتودنسی مدرن ترین بخش دندانپزشکی است.

اما تحقیقاتی که امروزه توسط محققین  صورت گرفته نشان می دهد که تاریخچه توجه به لبخند زیبا از مصر باستان بوده است.

این توجه باعث شده که دستگاه های مختلف و تکنیک های گوناگون ارتودنسی دندان به تدریج توسعه پیدا کند تا به پیشرفت پیچیده کنونی برسد.

تاریخچه ارتودنسی در مصر باستان

با توجه به دندان های کشیده شده که از بقایای انسانی به دست آورده اند معلوم شده که کشیدن دندان از حدود 50000 وجود داشته است.

همچنین در دهان و در اطراف بسیاری از مومیایی های مصر باستان باند های فلزی دیده  شده است.

باستان شناسان معتقدند که کار این نوارهای فلزی وارد آوردن فشار و نیرو برای به حرکت در آوردن دندان است.

تاریخچه ارتودنسی در یونان باستان

یونانیان باستان ، اتروسن ها و رومی ها نیز از درمان ارتودنسی بهره مند بودند.

یک پزشک یونانی در 400 سال قبل از میلاد نوشته ای در باره اصلاح بی نظمی دندان دارد.

نویسنده رومی به نام سلسوس نیز نوشته ای در باره دندان های در حال رویش دارد.

وی در این نوشته به نوجوانان توصیه می کند که دندان های کج در حال رویش خود را با فشار مرتب انگشت صاف کنید.

یک نویسنده رومی دیگر به نام پلینی ایده ای دارد که توصیه می کند دندان های بلند خود را نگذارید بیشتر از آن رشد کند.

تاریخچه ارتودنسی در ایالات متحده

در قرن نوزدهم مشارکت قابل توجه ای در پیشرفت ارتودنسی در ایالات متحده آغاز شد.

در سال 1822 دستگاهی اختراع شد که از بیرون دهان به فک فشار می آورد ، تا بیرون زدگی فک را اصلاح کند.

این دستگاه ارتودنسی متحرک نوعی بریس ارتودنسی خارجی بود که از بالا به سر و از پایین به گردن متصل می شد.

تاریخچه ارتودنسی در قرن بیست و یکم

در قرن بیست و یکم « ادوارد هارتلی « را پدر خوانده ارتودنسی مدرن نام گذاشته اند.

او مردی است با طیف وسیعی از دستاوردهایی که امروزه نقش مهمی در دستگاه های ارتودنسی دارند.

او خواص واقعی ملکلوکسیون یا ناهماهنگی را شناسایی کرد.

همچنین در سال 1880 توانست با مجموعه ای از تجهیزات ارتودنسی که به طور فزاینده ای موثر عمل می کنند ، کمک قابل توجه ای در پیشرفت این علم داشته باشد



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بریس های لینگوال یا ارتودنسی زبانه  یک انتخاب بی نظیر برای افراد بزرگسال است.

این افراد کسانی هستند که درمان آنها تنها باید به وسیله ارتودنسی ثابت صورت بگیرد.

از طرفی به دلیل موقعیت های شغلی یا سایر موارد نمی خواهند بریس های آنها را دیگران ببینند.

از اینرو بزرگترین مزیت بریس های پشت دندانی پنهان بودن آنها است.

باند ها نیز در این نوع بریس در ظاهر دیده نمی شوند.

به همین دلیل افرادی که از این نوع ارتودنسی استفاده می کنند هنگامی که در عکس لبخند می زنند هیچ کس متوجه بریس آنها در دهان نمی شود.

ارتودنسی لینگوال محبوب جوانانی که رویداد مهمی در پیش دارند

بریس پشت دندانی می تواند در برخی از موارد  مشکل جوانان را حل کند.

مشکلاتی مانند رویداد های مهمی چون جشن فارغ التحصیلی یا مراسم رسمی مهمی مانند جشن عروسی که جوانان در پیش رو دارند.

با استفاده از این ارتودنسی دیگر نیازی نیست که آنها مراسم خود را تا پایان درمان به عقب بیندازند.

زیرا بزرگترین مزیت این ارتودنسی پنهان بودن آن است.

آیا بریس پشت دندانی هم معایبی دارد؟

بله ، این مدل از ارتودنسی هم دارای معایبی است که بهتر است قبل از انتخاب آن با همه جوانب آن آشنایی داشته باشیم.

بریس ها پشت دندانی همیشه پنهان نیستند

اگر چه این نوع بریس به خاطر پنهان بودنش شهرت پیدا کرده است اما همیشه هم پنهان نیست.

برخی از بیماران نیاز به پوشیدن نوارهای لاستیکی یا کش های ارتودنسی دارند.

این کش ها در ردیف های بالا و پایین لبه های زبانه هستند و می توانند قابل مشاهده باشند.

البته می توان آنها را قبل از خوردن و نوشیدن یا هنگام عکس گرفتن بیرون آورد و سپس جایگزین کرد.

مدت درمان در بریس های پشت دندانی طولانی تر است

مزایای بریس پشت دندانی

  • تقریبا نامرئی است
  • شانس گرفتن لکه در جلوی دندان کمتر است
  • طیف گسترده ای از مسائل ارتودنسی درمان می شود
  • سفارشی و به تناسب دندان های شما ساخته می شود
  • انتخاب خوبی برای سلبریتی ها و برخی از نوازندگان فلوت ، ساکسیفون ، کلارینت و سایر سازهای بادی است

مضرات بریس پشت دندانی

  • طولانی تر از سایر ارتودنسی ها به نتیجه می رسد
  • در ابتدا تداخلاتی در گفتار بوجود می آورد
  • هزینه بالاتری دارد
  • تمیز کردن آن دشوار است


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اکثر کسانی که تصمیم دارند دندان های خود را ارتودنسی کنند می خواهند بدانند که انواع ارتودنسی دندان چیست.

کدام یک از آنها مناسب دندان هایشان است.

جواب این سوال را هر متخصص ارتودنسی پس از بررسی مشکلات دندانی شما و با استفاده از کامپیوتر در اولین جلسه ویزیت به شما خواهد گفت

انواع مختلف ارتودنسی کدامند؟

انواع مختلف ارتودنسی به دو دسته اصلی ثابت و متحرک تقسیم می شوند.

یک ارتودنتیست پس از معاینه و بررسی مشکل خاص دندان هایتان به  شما می گوید که کدامیک از انواع ارتودنسی برایتان مناسب است.

درمان ارتودنسی ثابت با براکت های سنتی

این براکت ها از ابتدا تا کنون پیشرفت زیادی کرده اند.

در حال حاضر در وزن و ساختار سبک تر از آنها استفاده می شوند.

آنها از جنس استنلس استیل درجه بالا ساخته شده اند.

با فشاری که این براکت ها به دندان ها وارد می آورند باعث می شوند که آنها به آرامی در موقعیت صحیح قرار بگیرند.

براکت های سرامیکی

براکت های سرامیکی نیز از نوع براکت های سنتی هستند .

اما جنس آنها از مواد سرامیک روشن و شفاف ساخته شده است.

این نوع ارتودنسی بیشتر مورد استقبال بزرگسالانی قرار می گیرد که نیاز به درمان ارتودنسی دارند.

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون در حال حاضر با موج محبوبیت خاصی از طرف ارتودنتیست ها روبرو شده است.

در ارتودنسی دیمون شما نیاز کمتری به ویزیت ارتودنتیست خود دارید.

زیرا تنظیمات در این نوع ارتودنسی به طور خود کار صورت می گیرد

ارتودنسی روشن و متحرک

این نوع ارتودنسی تشکیل شده است از یک طیف وسیعی از پلاستیک شفاف که برای نگه داری دندان های شما برایتان اختصاصی ساخته می شود.

شما می توانید از ارتودنسی متحرک و شفاف برای اصلاح فرم و موقعیت دندان هایتان به جای ارتودنسی ثابت استفاده کنید .

محبوبیت ارتودنسی متحرک و شفاف زمانی در نزد شما بیشتر می شود که بدانید آنها قابل جابجایی برای غذا خوردن و تمیز کردن نیز هستند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

1با ارتودنسی اینویزیلاین همه چیز آسونه

برخلاف ارتودنسی کودکان که خود کودک، والدین و متخصص ارتودنسی کلی به زحمت و دردسر می افتند تا درمان تمام شوند، در ارتودنسی نامرئی با Invisalign دردسرها خیلی خیلی کم هستد طوری که همه چیز برای شما آسان پیش میرود. تنها کافی است که به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و از او بخواهید دندان های شما را به صورت رایگان ارزیابی کند و یک برنامه برای درمان ارتودنسی با اینویزیلاین برای شما در نظر بگیرد.

2کسی نمیتونه دستگاه ارتودنسی شما رو ببینیه! اگر هم دید میذاره پای باکلاس بودنت!

دستگاه های این-ویزیلاین برخلاف بریس های فلزی که از 10 متری هم قابل مشاهده هستند چندان در چشم نیستند. مگر اینکه شخصی خیلی به شما نزدیک شود تا بتواند آن ها را ببیند. بنابراین اگر دوست ندارید کسی بفهمد شما تحت درمان ارتودنسی هستید اصلا نگران نباشید زیرا کسی دستگاه شما را نمی بیند. تازه به قول یکی از دوستان دانشجو که طی پروسه درمانی اینویزیلاین گذاشته بود، همه میگویند چه درمان باکلاسی!

3با اینویزیلاین نهایتا تا 4 ترم مشکل دندونات حل میشه

یکی دیگر از مزایای اینویزیلاین‌ها این است که بسته به مشکلی که با دندانهایتان دارید ممکن است کمتر از آنچه که فکرش را میکنید طرح لبخندتان اصلاح شود. این دستگاه ها برای مقابله با مشکلات ارتودنسی از خفیف تا شدید ساخته شده اند

4با یک طرح لبخند عالی و پرفکت فارغ التحصیل میشی!

بودن در دانشگاه از هر لحاظ یکی از بهترین دوره های زندگی همه ما انسان ها است. شما وقت زیادی دارید که هم به درس و تحصیل خود برسید و هم کارهای دیگری مثل حضور در انجمن های دانشجویی،  مسابقات ورزشی، شرکت در کلاس های راهنمایی و رانندگی و …. را انجام دهید. اگر میخواهید در بهترین حالت ممکن فارغ التحصیل شوید، در کنار سایر برنامه های خود، بیایید بین این همه تفریح یک جای خالی هم برای درمان ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین اختصاص بدهید.

5.هزینه ارتودنسی نامرئی اینویزیلاین کم است

میدانیم که زندگی دانشجویی هزینه ها و خرج و مخارج خودش را دارد و شاید خیلی از دانشجوها نتوانند هزینه های درمان هایی مثل ارتودنسی سرامیکی یا ارتودنسی با بریس معمولی را پرداخت کنند. اما نگران نباشید چون ارتودنسی اینویزیلاین هزینه های کمتری دارد و مناسب دانشجوها است.

 

اگر دانشجو هستید و فکر میکنید دندان های شما ناصاف و کج است با یک متخصص ارتودنسی خوب صحبت کنید تا ببینید مشکل دندان های شما چقدر شدید است و کدام یک از گزینه های بالا برای شما مناسب است. برای مثال اگر در تهران درس میخوانید میتوانید با دکتر درویش پور یکی از 10 تا بهترین متخصص ارتودنسی در تهران مشورت کنید و تا قبل از فارغ التحصیلی صاحب یک لبخند بینظیر شوید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه درمان ارتودنسی تنها برای کسانی که سالم و سرحال هستند، انجام نمی‌شود بلکه برای افرادی که دچار برخی مشکلات پزشکی هستند نیز انجام می‌شود. هنگامی که درمان ارتودنسی برای برخی بیماران که مشکلات پزشکی دارند انجام می‌شود، ممکن است با برخی چالش‌ها روبرو شویم. یکی از این قبیل چالش‌ها، مشکلاتی است که عمدتاً به دنبال اختلالات خونریزی رخ می‌دهد.

مراقبت‌های دندانی در صورت وجود اختلالات خونی

بهداشت دهان و دندان مناسب در تمامی افراد، از جمله افراد مبتلا به اختلالات خونی، حائز اهمیت است. البته برخی دستورات و موارد احتیاط خاص نیز وجود دارد که در صورت آماده شدن برای درمان­ دندان‌ها باید رعایت شوند. به علاوه اطلاعات ضروری را باید در اختیار دندانپزشک گذاشت تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه را چه در کوتاه مدت و چه در طولانی مدت به دست خواهید آورد.

طراحی درمان‌های دندانی

برای دندانپزشک شما بسیار حائز اهمیت است که برای درمان شما، یک طرح درمانی تدارک ببیند تا مطمئن شود که این درمان‌ها به بهترین و ایمن‌ترین وجه ممکن انجام می‌شوند. بسته به شدت اختلالات خونی، ممکن است برخی مراقبت‌های خاص در مورد برخی درمان‌های خاص وجود داشته باشد.

برای آماده شدن برای برخی درمان‌های دندانی خاص، جایگزینی فاکتور خونی، اسپری بینی دسموپرسین استات ممکن است ضروری باشد. این پروسه‌های دندانی شامل بی حسی، جرم گیری‌های عمیق، کشیدن دندان، پر کردن‌های عمیق و هر گونه جراحی در دهان می‌شود. حتماً باید پیش از انجام هر گونه درمان دندانی، با پزشک خود در مورد اقداماتی که ممکن است لازم باشد، صحبت کنید.

استفاده از بریس در افراد مبتلا به اختلالات خونی

اشخاص مبتلا به اختلالات خونریزی می‌توانند از بریس استفاده کنند. اگر شما به بریس نیاز داشته باشید، دندانپزشک، شما را به متخصص ارتودنسی ارجاع  خواهد داد. متخصص ارتودنسی می‌تواند برای شما ارتودنسی ثابت یا متحرک  تجویز کند. هرچند قبل از شروع درمان ارتودنسی، اکیداً توصیه می‌شود برنامه درمانی خود را با پزشک معالج مربوط به اختلالات خونی خود بررسی کنید.

 

انجام دادن دستورات پس از درمان

پس از اتمام هرگونه درمان بر روی دندان، دندانپزشک دستورالعمل‌­های دقیقی را در اختیار شما خواهد گذاشت که باید در طول دوره بهبودی دهان، آنها را انجام دهید. یخ ممکن است برای کاهش تورم دهان پیشنهاد شود. هنگامی که در درمان ارتودنسی، دندانی کشیده شود، از خوردن غذاهای داغ بپرهیزد و سوپ بخورید و نیز دهان را چندین بار در روز آبکشی نمایید. بسیار مهم است که رژیم آمیکار (AMICAR) را که هماتولوژیست خود تجویز کرده است کامل کنید. متوقف ساختن زودهنگام استفاده از آمیکار، می‌تواند باعث وقوع خونریزی شود. دندانپزشک ممکن است توصیه کند که در صورت لزوم از مسکن‌های غیر آسپرینی استفاده کنید. (توجه داشته باشید که هنگامی که آمیکار تجویز شده است، دوره داروها باید در 5-6 روز تمام شود.)



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی در کودکان برای جلوگیری از مشکلات فک و دندان در سنین بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از والدین بر این باورند که بهتر است تا زمان اتمام رشد دندان ها و فک کودکان دلبندشان صبر کنند تا جایگاه و حالت نهایی فک و دندان ها شکل گیرد. سپس به کمک درمان های ارتودنسی توسط دندان پزشک های مجرب اقدام به درمان نا هنجاری ها نمایند. در واقع باید گفت این یک باور نادرست می باشد. چرا که با مداخله زود هنگام و یا به موقع دندانپزشک یا ارتودنتیست ، کودک می تواند درمان راحت تری داشته باشد.

در حالت کلی می توان گفت 70% مردم نیاز به درمان های ارتودنسی مختلف دارند. و از این میان 40% از کودکان به درمان های اولیه و به موقع در حوزه ارتودنسی نیازمند می باشند. در صورت درمان این مشکلات و ناهنجاری ها نیاز به پرداخت هزینه های بالای ارتودنسی در سنین بزرگسالی و استفاده از متد های پیشرفته و جراحی های متعدد نخواهد بود.

مشکلات قابل حل در کودکان به وسیله ارتودنسی

مشکلات زیر میتواند به عنوان یک اخطار برای نیازمندی به ارتودنسی در کودکان به حساب آید:

  • جلو زدگی فک
  • عقب ماندگی فک
  • اندازه دندان ها
  • وجود دندان های اضافی
  • اختلالات فکی دندان ها

و همچنین عادات نادرست رایج در میان کودکان نظیر: مکیدن انگشت شست و تنفس دهانی.

آشنایی بیشتر با اخطار های ارتودنسی

عقب ماندگی و یا جلو زدن فک یا به عبارتی عارضه آندربایت در واقع همان اختلال و وجود ناهماهنگی در رشد فک بالا و فک پایین می باشد. این عارضه در سنین نوجوانی و زمانی که رشد کودک هنوز ادامه دارد به راحتی قابل درمان  است. اگر این نوع ناهنجاری در زمان رشد بیمار درمان نگردد فرد مبتلا مجبور به انجام درمان های ارتودنسی پیشرفته و جراحی فک خواهد شد.

 

عدم وجود فضای کافی برای رشد دندان ها نیز یکی از رایج ترین مشکلات موجود در بین افراد می باشد. در اکثر مواقع این مشکل با تراکم دندان ها ارتباط مستقیم دارد و به طور مثال اگر فک کودک کوچک و یا باریک باشد در سنین بالا برای درمان رشد دندان ها شاید پزشک معالج مجبور به کشیدن دندان های فرد شود. این در حالی است که اگر این مشکل به موقع درمان شود می توان با استفاده از تجهیزاتی در زمان رشد فضای بیشتری در دهان ایجاد کرد که مانع کشیدن دندان ها در درمان های ارتودنسی خواهد شد.

مزایای استفاده از درمان های ارتودنسی در سنین پایین

بهترین و مهمترین مزیت درمان مشکلات ارتودنسی در سنین پایین و در کودکان داشتن لبخندی زیبا و در پی آن بهره مندی از بدنی سالم و لثه های قوی و سلامت در بزرگسالی است. اما از دیگر مزایای ارتودنسی کودکان می توان موارد زیر را برشمرد:

 

  • شناسایی و ممانعت از ایجاد عادت های نامناسب
  • جلوگیری از ضعف رشدی در فک و دندان کودک
  • کاستن نیاز به جراحی های گسترده فک و دندان در بزرگسالی
  • درمان ارتودنسی برای کودکان مبتلا به شکاف لب و کام
  • دور کردن هزاران نفر از داشتن مشکلات پیچیده ارتودنسی در بزرگسالی
  • رسیدن به نتایج با کیفیت با احتمال ریسک پایین تر


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کش‌های ارتودنسی برای درمان جلو بودن فک بالا و جلو بودن فک پایین  و نیز برای اعمال فشار روی دندان در یک جهت خاص و قرار گرفتن در موقعیت صحیح استفاده می‌شود. این کش‌ها در اطراف براکت‌ها قرار می‌گیرند و درنگ‌های متنوع به کار برده می‌شوند. هنگام درمان ارتودنسی بهتر است این کش‌ها در زمان خواب نیز استفاده شوند. برای حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین دارا بودن قابلیت کشسانی بیشتر بهتر است روزی 3 تا 4 بار کش‌ها تعویض شوند.

 

انواع کش‌های ارتودنسی

کش‌های ارتودنسی انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

کش ارتودنسی اورینگ (o-Ring): کشهای کوچکی هستند که دور براکت‌ها قرار میگیرند این کش‌ها برای حفظ سیم ارتودنسی داخل براکت‌ها استفاده می‌گردد. این کش‌ها در رنگ‌های متنوعی عرضه شده‌اند.

کش ارتودنسی رابربند یا باند‌های پلاستیکی: این کش‌ها در اندازه بزرگتر هستند و تنوع رنگ دارند. هدف از استفاده این کش‌ها اعمال فشار و نیرو بر دندان‌ها و حرکت دادن آنها و هدایت قوس‌های دندانی به موقعیت مورد نظر و جفت شدن دندان‌ها است.

کش ارتودنسی مثلثی: در حالتی که دندان‌های بالا بر روی دندان‌های پایین قرار نمی‌گیرند از کش ارتودنسی مثلتی استفاده می‌‍شود. کش ارتودنسی مثلثی از قلاب دندان نیش بالا به قلاب دندان آسیای پایین و قلاب دندان نیش پایین وصل می‌شود و شکل مثلت به وجود می‌آورد.

کش ارتودنسی کلاس 1: برای حرکت دندان‌ها به سمت یکدیگر و بسته شدن فضای باز اضفای بین آنها از کش ارتودنسی کلاس 1 استفاده میشود. در این حالت کش از قلاب دندان آسیای بالا به سمت قلاب دندان نیش بالا کشیده می‌شود.

کش ارتودنسی کلاس 2: برای حرکت دندان‌های بالا رو به عقب و حرکت رو به جلوی دندان‌های پایین از کش ارتودنسی کلاس 2 استفاده میشود. در این حالت کش ارتودنسی را از قلاب دندان نیش بالایی به قلاب دندان آسیای پایین وصل می‌شود.

کش مثلثی کلاس 2: ابتدا کش به قلاب یکی از دندان‌های نیش بالا و بعد به قلاب دندان آسیاب کوچک ردیف پایین و در نهایت به قلاب دندان آسیاب بزرگ ردیف پایین وصل می‌شود. در این حالت یک شکل مثلثی به وجود می‌آید که هدف آن حرکت رو به عقب دندان‌های بالا و حرکت رو به جلوی دندان‌های پایین است.

کش ارتودنسی کلاس 3: برای بهتر و تسریع  حرکت رو به جلوی دندان‌های بالا و حرکت رو به عقب دندان‌های پایین از کش ارتودنسی کلاس 3 استفاده می‌شود. این کش از قلاب دندان نیش پایین به دندان آسیای بالا متصل می‌شود.

کش مثلثی کلاس 3: کش از قلاب دندان نیش ردیف پایین به قلاب دندان آسیاب کوچک ردیف بالا و سپس به قلاب یکی از دندان‌های آسیاب بزرگ ردیف بالا وصل می‌شود. هدف از استفاده از این کش حرکت رو به جلوی دندان‌های بالا و حرکت رو به عقب دندان‌های پایین است.

کش ارتودنسی جعبه‌ای: به منظور روی هم قرار گرفتن دندان‌ها از کش ارتودنسی جعبه ای استفاده میشود. در این حالت قرار دادن کش‌ها به صورت یک مربع یا چهار‌گوش صورت میگیرد به طوری که به دو دندان در بالا و دو دندان در پایین متصل می‌شود.

کش ارتودنسی 7: استفاده از کش ارتودنسی 7 باعث تماس دو ردیف دندان شده و آنها را روی هم قرار می‌دهد. در این حالت کش به قلاب سه دندان متصل شده و به شکل 7 در می‌آید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از سوالات متداولی که بیماران میخواهند بدانند این است که هزینه ارتودنسی چقدر است. چرا که یکی از مهمترین عوامل تصمیم‌گیری درباره انجام درمان ارتودنسی هزینه آن می‌باشد.

لبخند ما جزیی از هویت ما را تشکیل می‌دهد چرا که بر احساس ما در مورد خودمان و همچنین نوع نگاه دیگران به ما تاثیر زیادی می‌گذارد. لبخند زیبا و دندان‌های صاف نه تنها باعث زیباتر شدن چهره می‌شود بلکه در سلامت فرد نیز تاثیر بسزایی دارد.

هزینه‌های ارتودنسی به چندین عامل مختلف بستگی دارد که این هزینه‌ها بر اساس طول درمان و روند درمان در جلسه اول مشاوره توسط متخصص ارتودنسی تعیین می‌شود. متناسب با نوع ناهنجاری و شدت نامرتبی دندان‌ها، همچنین ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی متحرک هزینه ارتودنسی و همچنین هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین متفاوت خواهد بود.

 

عوامل تاثیر گذار در هزینه ارتودنسی

عواملی که در تعیین هزینه ارتودنسی موثر هستند عبارتند از:

  • نوع درمان ارتودنسی
  • طول درمان ارتودنسی
  • میزان ناهنجاری
  • نیاز به درمان جانبی
  • متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک عمومی
  • مطب یا درمانگاه
  • بیمه ارتودنسی
  • انتظارات بیمار از ارتودنسی

نوع درمان ارتودنسی:  معمولا هزینه ارتودنسی برای بیماران مختلف به علت استفاده از روش های درمانی متفاوت متغیر می باشد. ارتودنسی متحرک چون برای مشکلات جزئی و متداول نامرتبی دندان می‌باشد در ظرف مدت کوتاهی به نتیجه می‌رسد. ارتودنسی متحرک در مقایسه با ارتودنسی ثابت هرینه کمتری دارد. ارتودنسی ثابت کاملترین و رایج‌ترین نوع ارتودنسی است و برای مشکلات مهمتر و اساسی دندان استفاده می‌شود و از لحاظ قیمت گرانتر است. نوع مواد و وسایل استفاده شده، سن بیمار، طول درمان و بیماری‌های دهان و دندان از جمله عواملی هستند که بر هزینه‌های ارتودنسی ثابت تاثیر می‌گذارد. بنابراین تعرفه درمان در هر یک از موارد خاص و بسته به تشخیص متخص ارتودنسی هزینه‌های متفاوتی دارند. انواع ارتودنسی که هزینه بیشتری دارند عبارتند از:

 

  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی اینویزیلاین
  • ارتودنسی با براکت‌های همرنگ دندان
  • ارتودنسی لینگوال

انتظارات بیمار در هزینه ارتودنسی: بسته به نوع انتظار بیمار از ارتودنسی هزینه ارتودنسی متفاوت است. ممکن است بیماری فقط خواستار مرتب سازی دندان باشد اما بیماری دیگر ارتودنسی دندان را برای تغییر در فرم صورت بخواهد مسلما هزینه ارتودنسی این دو بیمار با هم متفاوت است.

 

متخصص ارتودنسی: هزینه‌ای که دندانپزشکان مختلف برای یک عمل دندانپزشکی مشخص تعیین می‌کنند ممکن است متفاوت باشد. درمان ارتودنسی نزد متخصص ارتودنتیست هزینه بیشتری نسبت به یک دندانپزشک عمومی دارد. بنابراین تاکید می‌شود قبل از انجام عمل ارتودنسی به چند تن از ارتودنتیست‌ها مراجعه کرده و از قیمت‌ها اطلاع پیدا کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی چیست و چه اهمیتی دارد؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که به اصلاح مشکلات دندان و ناهنجاری فک می پردازد. ارتودنسی دارای انواع مختلفی همچون ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی فانکشنال می باشد. دندان های کج و نامرتب یا عدم روی هم قرار گرفتن درست دندان ها می توانند علاوه بر جنبه های زیبایی به سلامت فرد نیز آسیب برسانند. تمیز کردن این دندان ها دشوار است و به همین دلیل مستعد ایجاد پوسیدگی و بیماری های پریودنتیت می باشند.

همچنین این مشکلات ممکن است به عضلات جویدن فشار اضافه وارد کند و منجر به سردرد، سندروم مفصل گیجگاهی فکی، درد در ناحیه گردن، شانه ها و پشت شود.

از فواید درمان ارتودنسی می توان به داشتن دهانی سالم تر، ظاهری زیبا تر و دندان هایی با دوام تر اشاره کرد.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی فردی است که رشته ی تحصیلی وی در دانشگاه تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندان و فک و صورت می باشد. وی خدمات بسیاری را جهت صاف کردن دندان های کج و اصلاح مشکلات فک و بایت ارائه می دهد.

 

کلینیک دکتر درویش پور

با توجه به زمان بر بودن درمان های ارتودنسی نزدیکی کلینیک تخصصی ارتودنسی به منزل و یا محل کار می تواند باعث آرامش و آسایش شما در طول دوره ی درمانتان شود. به عنوان مثال اگر در غرب تهران ساکن هستید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران بگردید. در کلینیک تخصصی غرب تهران، دکتر درویش پور و همکارانش با بهره گیری از روش های نوین ارتودنسی به تصحیح روابط فک و دندان و ردیف کردن دندان های نامنظم می پردازند تا لبخندی زیبا را به شما هدیه داده و موجب افزایش اعتماد به نفستان شوند



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اغلب متخصصین ارتودنسی با افرادی که از روش های سفید کننده استفاده می کنند موافق نیستند.

آنها روش های سفید کننده را برای درصد کمی از بیماران خود توصیه می کنند، اما تقاضا برای سفید کردن دندان ها در 20 سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

امروزه دندان های سفید تر ممکن است حتی از لحاظ فرهنگی هم مهم باشد، زیرا تحقیقات نشان داده است که ظاهر شدن دندان های شخص می تواند بر دیگران تاثیر بگذارد.

از این رو سفید کردن دندان برای کاهش عوارض شایع درمان ارتودنسی و ضایعات بوجود آمده توصیه شده است، اما تاکید بیشتر استفاده از درمان های خانگی برای سفید کردن دندان پس از ارتودنسی است.

شما اگر از بهترین متخصص ارتودنسی در تهران این سوال را بپرسید به شما اینگونه پاسخ می دهد.

من توصیه می کنم که قبل از شروع هر گونه درمان سفید کننده اجازه دهید 1-3 ماه از اتمام درمان شما بگذرد؛

این زمان به دلیل این است که تفاوت بین منطقه زیر براکت و اطراف آن تثبیت شود، اثر زمان سپری شده می تواند به طور قابل توجهی باعث استحکام مینای دندان شود.

دو فرآیند سفید کردن دندان ها پس از ارتودنسی کدامند؟

  • ·         سفید کردن دندان در خانه

برای استفاده از سفید کننده های دندان در خانه بهتر است ابتدا از سلامت کامل همه دندان های خود اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به این عمل نمایید.

انواع مختلفی از سفید کننده های دندانی (گیاهی یا شیمیایی) در داروخانه ها وجود دارند.

  • ·         سفید کردن دندان نزد یک دندانپزشک

شورای عمومی دندانپزشکی به صراحت توصیه می کند که سفید کردن دندان یک عمل دندانپزشکی است و بنابراین باید توسط یک دندانپزشک واجد شرایط انجام شود.

این واقعا مهم است که یک متخصص دندانپزشکی قبل از انجام هر نوع درمان سفید کننده دندان های شما را چک کند به این ترتیب او اطمینان حاصل می کند که هیچ مشکلی حتی مشکلات جزیی در دندان های شما وجود ندارد زیرا با سفید کردن دندان ها ممکن است این مشکلات تشدید شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

كامپوزيت و لمينيت موادي براي استفاده در فرايند توليد روكش هستند. در دست يك متخصص دندانپزشكي ، هر دو مواد مي توانند لبخند شما را به لبخند زيبا تبديل كنند. اما بايد بدانيم كدام نوع روكش براي دندان مان مناسب است كه اين به نيازهاي خاص شما بستگي دارد.

تفاوت ونير كامپوزيت و لمينت سراميكي به هزينه‌، زمان درمان هر كدام از روكش ها مي باشد. بياييد برخي از تفاوت هاي بين ونيرهاي كامپوزيت و لمينيت را ارزيابي كنيم. انتخاب روكش هاي دندان كه اولين قدم براي بهبود زيبايي دندان هاي شما و رسيدن به لبخندي زيبا و دلربا براي مدت طولاني مي باشد.

لمينت سراميكي و ونير كامپوزيتي هردو براي رفع زردي و بد فرمي دندان ها و طراحي لبخند به كار مي روند و مي توانند در رنگ هاي دلخواه فرد از همرنگ دندان تا روشن و خيلي سفيد استفاده شوند. معمولا براي دندان هايي كه در لبخند ديده مي شوند توصيه مي شود كه حدود هشت الي ده دندان در فك بالا و پايين باشد.

در هردو اين درمان ها، در جلسه معاينه ابتدا دندان ها، روابط دندان هاي فك بالا و پايين نسبت بهم و روابط فك بالا وپايين نسبت به صورت شخص بررسي مي شود، تا قابل انجام بودن اين درمان ها براي مراجع مورد نظر مشخص شود. ممكن است يكي از اين درمان ها يا هر دو، براي فرد قابل انجام باشد. گاهي نياز به درمان اوليه قبل از انجام ونير يا لمينيت مي باشد.

لمينت سراميكي و ونير كامپوزيتي هردو براي رفع زردي و بد فرمي دندان ها و طراحي لبخند به كار مي روند و مي توانند در رنگ هاي دلخواه فرد از همرنگ دندان تا روشن و خيلي سفيد استفاده شوند. معمولا براي دندان هايي كه در لبخند ديده مي شوند توصيه مي شود كه حدود هشت الي ده دندان در فك بالا و پايين باشد.

در هردو اين درمان ها، در جلسه معاينه ابتدا دندان ها، روابط دندان هاي فك بالا و پايين نسبت بهم و روابط فك بالا وپايين نسبت به صورت شخص بررسي مي شود، تا قابل انجام بودن اين درمان ها براي مراجع مورد نظر مشخص شود. ممكن است يكي از اين درمان ها يا هر دو، براي فرد قابل انجام باشد. گاهي نياز به درمان اوليه قبل از انجام ونير يا لمينيت مي باشد.

تفاوت ونير كامپوزيت و لمينت سراميك به طور دقيق :

  • تفاوت در مراحل ساخت: لمينت نياز به قالب گيري دارد و چند روز در لابراتوار ساخته مي شود. اما ونير كامپوزيت در يك جلسه و در مطب و توسط دندانپزشك زيبايي ساخته مي شود.
  • تفاوت در هزينه لمينت دندان : قيمت ونير كامپوزيت نسبت به قيمت لمينت سراميك مناسب تر است.
  • تفاوت در ميزان مقاوم در برابر شكستگي : استحكام لمينت دندان در برابر شكستگي نسبت به ونير كامپوزيت بسيار بيشتر است.
  • تفاوت در ميزان رنگ پذيري: احتمال تغيير رنگ كامپوزيت دندان بيشتر از لمينت سراميكي است.
  • تفاوت در امكان تغيير يا ترميم: يكي ديگر از تفاوت هاي ونير كامپوزيت و لمينت دندان در اين است كه امكان تغيير در فرم ونير كامپوزيت دارد اما لمينت سراميك بعد از ساخت امكان تغيير در آن وجود ندارد. همچنين در صورت شكستن آنها، ونير كامپوزيت را مي توان ترميم كرد اما لمينت سراميك را بايد تعويض كرد و از اول قالب گيري و ساخته شود.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

داشتن لبخند زيبا

مسواك زدن و استفاده از نخ دندان راه هاي روزمره و لازم براي داشتن لبخند زيبا و حفظ دندان هاي روشن، سفيد و سالم است. با اين حال، اگر شما هنگام لبخند زدن احساس كنيد كه در دندان هايتان كمبود درخشندگي يا زرد تر شدن ديده مي شود هيچ چيزي براي نگران شدن نيست چون شما تنها نفر نيستيد كه به اين مشكل دچار شده است. هنگامي كه يك آكادمي دندانپزشكي و لوازم آرايشي ايراني از مردم مي پرسيد چه چيزي را در مورد لبخندشان بيشتر دوست دارند و به آن توجه خاصي دارند شايع ترين پاسخ، دندان هاي سفيد تر بود. در اين مقاله چيزهايي كه بايد در مورد داشتن لبخند زيبا بدانيم را بررسي خواهيم كرد

چرا رنگ دندان هاي من تغيير يافته است؟

با گذشت زمان، دندان هايتان به دلايل مختلف مي توانند از سفيد تا نه چندان روشن و زرد به نظر برسند كه عوامل مهمي در اين امر تاثير گذار هستند كه شاخص ترين آن ها را در زير آورده ايم:

  • غذا و نوشيدني
  • استفاده از تنباكو
  • سن
  • تروما (ضربه)
  • داروها

آيا سفيد كردن روي تمام دندان ها يكسان عمل مي كند؟

نه، به همين دليل است كه قبل از تصميم گيري براي سفيد كردن دندان ها، با دندانپزشك خود صحبت كنيد، زيرا سفيد كننده ها ممكن است تمام انواع تغيير رنگ را تصحيح نكنند. به عنوان مثال، دندان هاي زرد احتمالا به خوبي سفيد مي شوند، اما ممكن است دندان هاي قهوه اي با اين روش پاسخ ندهند و دندان هايي با رنگ هاي خاكستري ممكن است در همه جا سفيد نشوند. سفيد كردن روي كلاه، روكش دندان ، تاج و يا پر كردن كار نمي كند. اگر تغيير رنگ دندان شما به علت دارو يا آسيب دندان ايجاد شود، اين كار نيز موثر نخواهد بود.

 

گزينه هاي سفيد  كردن دندان براي من كدامند؟

قبل از شروع به سفيد كردن دندان هايتان با دندانپزشك خود صحبت كنيد. اگر واقعا مايل به انجام اين كار هستيد، چهار راه براي روشن كردن لبخندتان وجود دارد

  • خمير دندان براي پاكسازي لك دندان
  • سفيد كننده درون دفتر
  • سفيد كننده هاي خانگي از دندانپزشك شما
  • تعداد زياد محصولات سفيد كننده

نتيجه گيري:

امروزه افراد زيادي دچار مشكلات بهداشت دهان و دندان از جمله ناتواني در حفظ زيبايي دندان ها مي شوند. اين مي تواند ناشي از خوردن بعضي از غذاها، نوشيدن نوشيدني ها، كمبود ويتامين هاي اساسي، عفونت هاي دهان و دندان و  يا مشكلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با اين حال، هنگامي كه يك فرد قادر به جلوگيري از اين عمل نيست، مراجعه به يك دكتر يا دندانپزشك كار عاقلانه اي خواهد بود. آن ها مي توانند علت اصلي را تعيين كنند و با روش هايي مانند تنظيم يك رژيم غذايي سالم مانع از دست رفتن زيبايي دندان هاي شما مي شوند را بكار گيرند. 

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()