سفره تابستانی رنگارنگ با سالاد سزار رژیمی، غذای رژیمی با مرغ و پاستا سبزیجات
نوشته شده توسط : رعنا

فصل گرما، فصل سالادهای خنک و غذاهای سبک است. در این میان، حفظ تناسب اندام و رژیم غذایی سالم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با کمی خلاقیت می توانیم غذاهای رژیمی خوشمزه و مقوی را بر سفره تابستانی خود بیاوریم. در این مقاله، به معرفی سه غذای رژیمی پرطرفدار می پردازیم: سالاد سزار رژیمی، غذای رژیمی با مرغ و پاستا سبزیجات.

سالاد سزار رژیمی

سالاد سزار، یکی از محبوب ترین سالادها در سراسر جهان است. اما خبر خوب این است که می توان این سالاد را به صورت رژیمی و کم کالری نیز تهیه کرد. برای تهیه سالاد سزار رژیمی، از کاهو به عنوان پایه سالاد استفاده کنید و آن را با مرغ گریل شده یا آب پز، نان تست کم چرب، پنیر پارمزان رنده شده و سس رژیمی سزار ترکیب کنید. برای تهیه سس رژیمی سزار، می توانید از ماست کم چرب، آبلیمو، سیر رنده شده، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه استفاده کنید.

غذای رژیمی با مرغ

مرغ، منبعی عالی از پروتئین بدون چربی است و به همین دلیل، گزینه مناسبی برای تهیه غذاهای رژیمی به شمار می رود. می توانید از مرغ برای تهیه انواع غذاهای رژیمی مانند کتلت مرغ، جوجه کباب رژیمی، مرغ گریل شده با سبزیجات و یا مرغ پخته شده در سس کم چرب استفاده کنید. برای پخت مرغ رژیمی، از روش های پخت بدون روغن مانند بخارپز کردن، گریل کردن و یا آب پز کردن استفاده کنید.

پاستا سبزیجات رژیمی

پاستا، یکی از غذاهای محبوب در بین افراد در هر سنی است. اما پاستاهای معمولی به دلیل کالری بالا، برای افراد رژیمی مناسب نیستند. با این حال، می توانید از پاستاهای سبوس دار یا پاستاهای تهیه شده از سبزیجات به عنوان جایگزینی سالم برای پاستاهای معمولی استفاده کنید. برای تهیه پاستا سبزیجات رژیمی، پاستا را طبق دستورالعمل روی بسته بپزید و سپس آن را با انواع سبزیجات مانند کلم بروکلی، هویج، فلفل دلمه ای، ذرت و نخود فرنگی مخلوط کنید. می توانید برای طعم دار کردن پاستا سبزیجات رژیمی، از سس های کم چرب مانند سس پستو یا سس گوجه فرنگی استفاده کنید.

نکات تکمیلی

  • برای تهیه غذاهای رژیمی، از مواد اولیه تازه و باکیفیت استفاده کنید.
  • از روش های پخت بدون روغن مانند بخارپز کردن، گریل کردن و یا آب پز کردن استفاده کنید.
  • به جای سس های چرب و پرکالری، از سس های کم چرب و یا سس های خانگی استفاده کنید.
  • غذاهای رژیمی خود را با سبزیجات تازه و یا میوه تزئین کنید.
  • با رعایت این نکات ساده، می توانید غذاهای رژیمی خوشمزه و مقوی را در خانه خود تهیه کنید و از یک رژیم غذایی سالم و متعادل لذت ببرید.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، با کمی خلاقیت می توانیم غذاهای رژیمی خوشمزه و متنوعی را برای سفره تابستانی خود تهیه کنیم. سالاد سزار رژیمی، غذای رژیمی با مرغ و پاستا سبزیجات، تنها چند نمونه از این غذاهای خوشمزه هستند. با مصرف این غذاها می توانید از یک رژیم غذایی سالم و متعادل لذت ببرید و در عین حال، تناسب اندام خود را حفظ کنید.

منبع: https://www.sira.fit/





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: